اولین واکنش روسیه به ترور اسماعیل هنیه

معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را یک «ترور سیاسی غیر قابل قبول» و در بر دارنده تهدید گسترش بیشتر تنش‌ها دانست.

اولین واکنش روسیه به ترور اسماعیل هنیه

به گزارش خبرآنلاین «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تهران را نمونه یک «ترور سیاسی مطلقا غیر قابل قبول» می‌داند که در بر دارنده تهدید گسترش بیشتر تنش‌ها در منطقه است.

به نقل از ایسنا حماس در بیانیه‌ای با تایید ترور هنیه گفت: رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران افزود که علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی است و نتایج آن متعاقبا، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رژیم صهیونیستی آشکارا، بر هدف خود مبنی بر «حذف» رهبران و فرماندهان حماس که در غزه با آن در جنگ است، اذعان کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که بوگدانوف در گفت‌وگویی با این خبرگزاری گفت: این تماما اشتباه است. این یک ترور سیاسی مطلقا غیر قابل قبول است و منجر به گسترش بیشتر تنش‌ها خواهد شد.

به گفته این دیپلمات روس، این رخداد تاثیری بسیار منفی بر مذاکرات آتش‌بس غزه در قطر خواهد داشت.

مذاکرات آتش‌بس غزه به‌رغم تلاش‌های بازیگران بین‌المللی و منطقه‌ای به نتایج ملموسی دست نیافته است و علت آن کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی و ادامه جنایات آن و تاکید بر ادامه حملاتش در غزه است.

جنگ غزه بیش از 9 ماه است که میان رژیم صهیونیستی و حماس و پس از عملیات فلسطینی «طوفان الاقصی» علیه اراضی اشغالی در 7 اکتبر 2023 ادامه دارد و منجر به شهادت بیش از 39 هزار فلسطینی و آوارگی بیش از 85 درصد از جمعیت شهر غزه در شرایطی شده است که کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم، دارو و خدمات درمانی وجود دارد و روند تحویل کمک‌های انسانی به دلیل تبدیل شدن گذرگاه‌های مرزی به مناطق جنگی به شدت کند شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر