تاکنـون موردی از ابتلا به بیماری تب دنگی در چهارمحال وبختیاری مشاهده نشده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از پشه آئدس و ابتلا به بیماری تب دنگی در این استان مشاهده نشده است اما باید برای پیشگیری به توصیه های بهداشتی توجه کرد.

تاکنـون موردی از ابتلا به بیماری تب دنگی در  چهارمحال وبختیاری مشاهده نشده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر علی ضامن صالحی فرد در تشریح این خبر اظهارکرد: با توجه به آخرین وضعیت تب دنگی در کشور، تاکنون 152 مورد ابتلا به این بیماری مثبت گزارش شده که اغلب به علت مسافرت بوده و 11 مورد آن انتقال محلی است.

وی افزود: میزان آلودگی شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان و چابهار در سیستان و بلوچستان به پشه آئدس منجر به انتقال محلی این بیماری شده است.

وی اضافه کرد: علائم تب دنگی مشابه علایم سرماخوردگی و شبه آنفولانزا همراه با احساس سردرد، سرگیجه و افت فشارخون است که در بیش از 80 درصد موارد بصورت خفیف و با اقدامات حمایتی درمان می شود.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده علائم ضمن پرهیز از خود درمانی، زیر نظر پزشک داروی مجاز و مایعات مصرف شود.

دکتر صالحی فرد گفت: پشه آئدس در مناطق نیمه گرمسیری و مرطوب، اب های راکد، زباله ها و فاضلاب ها، آب تجمع یافته زیر گلدان و لاستیک های ماشین و ... تکثیر می شود.

رئیس مرکز بهداشت استان ضمن تاکید بر رعایت مراقبت های بهداشتی فردی و اجتماعی گفت: بهسازی محیطی با مشارکت دستگاه ها ضروری است.

دکتر صالحی فرد اضافه کرد: شکل ظاهری این پشه، راه راه سفید مشکی است که به پشه ببری نیز معروف شده، این پشه در استان های شمالی و جنوبی بصورت قطعی مشاهده و صید شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون فرایند تشخیص و تله گذاری علمی در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

به گفته دکتر صالحی فرد: دو مورد مشکوک ابتلا به بیماری تب دنگی در استان شناسایی شد که خوشبختانه نتایج آزمایش منفی بود.

وی یادآور شد: افراد مسن دارای بیماری های زمینه ای و بیماران خاص و کودکان باید بیشتر به نکات بهداشتی توجه داشته باشند

دکتر صالحی فرد خاطرنشان کرد: پرهیز از مسافرت، نصب توری درب و پنجره، پوشیدن لباس های استین بلند با رنگ روشن، کاهش حضور در فضاهای باز و از بین بردن اب های راکد در محل سکونت از جمله مواردی است که باید برای در امان ماندن از نیش پشه آئدس رعایت کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی و حضور گردشگران و مسافران درچهارمحال و بختیاری، احتمال ورود پشه آئدس به استان وجود دارد از این رو رعایت نکات بهداشتی ضروری است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان