مشاور سیاسی رئیس مجلس: شورای عالی امنیت ملی مسئول پرونده ترور هنیه است/ پزشکیان و قالیباف ادبیات مشترکی دارند

مشاور سیاسی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ادبیات مشترکی بین پزشکیان و قالیباف وجود دارد که این موضوع می‌تواند کاملا مبنای مشترک وفاق بین دولت و مجلس باشد.

مشاور سیاسی رئیس مجلس: شورای عالی امنیت ملی مسئول پرونده ترور هنیه است/ پزشکیان و قالیباف ادبیات مشترکی دارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدسعید احدیان مشاور سیاسی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکیدات پزشکیان مبنی بر ایجاد وفاق ملی، چقدر می‌توان امیدوار بود که این موضوع را بین دولت مجلس شاهد باشیم، گفت: به نظرم ادبیات مشترکی بین پزشکیان و قالیباف وجود دارد که این موضوع می‌تواند کاملا مبنای مشترک وفاق بین دولت و مجلس باشد. این ادبیات مشترک می‌تواند بر سه محوری که آقای پزشکیان بر آن تاکید کردند یعنی اجماع و انسجام داخلی، اجرای برنامه هفتم به عنوان برنامه عملی و اجرای سیاست‌های رهبری به عنوان رویکردهای کلی، مبنای عمل هر دو قوه و حتی خارج از دو قوه باشد و انسجام ملی را شکل بدهد. 

 وی در گفتگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به ترور اسماعیل هنیه امکان دارد در زمینه مسائل سیاسی به ویژه در مسائل امنیتی و دفاعی قوانین جدیدی در مجلس ایجاد شود، گفت: موضوعاتی مثل ترور بیش از آنکه به قانون نیاز داشته باشد، بیشتر به اقدام‌هایی لازم دارد که مقدمات قانونی لازم ندارد. به نظر می‌رسد حتی اگر مجلس هم بخواهد کاری کند، همان‌طور که رهبری هم فرمودند، فعالیت‌های آن می‌تواند همراه با سخنرانی و دیپلماسی قانونی باشد. دولت هم در این مسأله، نیاز قانونی ندارد بیشتر اقدام لازم است. البته اگر دولت لایحه‌ای در این زمینه داشته باشد مجلس از آن حمایت می‌کند. 

احدیان در پاسخ به این سوال که مجلس در مسأله ترور اسماعیل هنیه پیگیری‌های خاصی انجام داده است، گفت: شورای عالی امنیت ملی مسئول این پرونده است و رئیس مجلس به عنوان یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی قطعا موضوعات را پیش بردند و مجلس در این زمینه مستقیما وظیفه‌ای ندارد. 

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر