نحوه نصب درب کمد دیواری لولایی + [۵ مزیت اصلی]

در مورد نحوه نصب درب کمد دیواری لولایی چه می‌دانید؟ کمد دیواری‌های لولایی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کمد دیواری هستند که از گذشته تا به امروز طرفداران خاص خود را داشته‌اند. در این مدل از کمدهای دیوار درب‌ها به‌صورت شعاعی باز و بسته می‌شوند.

نحوه نصب درب کمد دیواری لولایی + [5 مزیت اصلی]

در مورد نحوه نصب درب کمد دیواری لولایی چه می‌دانید؟ کمد دیواری‌های لولایی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کمد دیواری هستند که از گذشته تا به امروز طرفداران خاص خود را داشته‌اند. در این مدل از کمدهای دیوار درب‌ها به‌صورت شعاعی باز و بسته می‌شوند.

در واقع باید بدانید که علت نام‌گذاری این کمدها به‌دلیل درب لولایی آن‌ها است. نصب این کمدهای دیواری معمولاً کاری تخصصی است، اما با دانستن مراحل آن می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان آن‌ها را نصب کنید. شما می‌توانید انواع لولای درب کمد دیواری را از پایگاه اینترنتی یراق خریداری کنید و آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرید.

بهترین روش نصب کمد دیواری لولایی

آشنایی با کمد دیواری لولایی

در ابتدای مطلب بهتر است شما را بیشتر با کمد دیواری‌های لولایی آشنا کنیم. «لولا» قطعه‌ای است معمولاً فلزی که برای باز و بسته شدن درب در محور لولا و اتصال در به چهارچوب به کار می‌رود. کمد دیواری لولایی یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های کمد دیواری است که تقریباً در تمامی خانه‌ها وجود داشته است. این محصولات ظاهری کاملاً کلاسیک دارند و دارای درب‌هایی لولایی هستند. در واقع درب این کمدهای دیواری روی یک ضلع عمودی قرار می‌گیرد و به یک لولا وصل می‌شود.

در رابطه با نکات مهم قبل از خرید لولا درب چوبی در وبسایت یراق دات کام آمده است که:

خرید لولا درب چوبی” موضوع پیچیده‌ای نیست و شما با دانستن نکاتی که در ادامه به آنها می پردازیم می توانید به راحتی خرید خود را انجام دهید. اولین نکته در مورد خرید لولا در چوبی توجه به جنس لولا می باشد. به طور کلی لولا درب چوبی از متریال های مختلفی تشکیل شده که می توانیم به جنس های برنجی، استیل و آهنی اشاره داشته باشیم. از لحاظ کیفیت ابتدا متریال برنجی و سپس استیل و آهنی رتبه بندی می شوند.

این لولا در حول محور عمودی درب به‌صورت 180 درجه حرکت کرده و امکان باز و بسته شدن آن را فراهم می‌کند. معمولاً افرادی که در خانه‌ها و اتاق‌خواب خود دکوراسیون کلاسیک را به کار می‎برند به این مدل از کمد دیواری‌ها علاقه بیشتری دارند. این کمدهای دیواری دسترسی مناسبی به شما می‌دهند و شما می‌توانید به تمامی قسمت‌های آن‌ها به‌راحتی دسترسی پیدا کنید.

نحوه نصب درب کمد دیواری لولایی

حال نوبت به آن رسیده که شما را با روش نصب درب‌های کمد دیواری لولایی آشنا کنیم. در واقع بهتر است برای این کار از افراد متخصص کمک بگیرید. درصورتی‌که خودتان می‌خواهید این کار را انجام دهید بهتر است با مراحل و نحوه نصب درب کمد دیواری لولایی آشنایی داشته باشید تا دچار ضرر و زیان نشوید. از جمله مهم‌ترین مراحل نصب درب این کمدها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سوراخ کردن ضلع عمودی کمد دیواری

در ابتدا باید با دریل یا گردبُر روی ضلع عمودی کمد دیواری سوراخ‌هایی ایجاد کنید. این سوراخ‌ها باید بر اساس اندازۀ لولاها باشند تا بتوان پیچ را درون آن‌ها قرار داد. دقت داشته باشید که سوراخ‌ها را بیش از حد عمیق نکنید تا در زمان بستن پیچ‌ها با مشکل مواجه نشوید و پیچ‌ها به‌طور کاملاً سفت در جای خود قرار بگیرند.

نحوه نصب درب کمد دیواری لولایی + [5 مزیت اصلی]

نصب لولا بر روی درب

در مرحله دوم باید لولا را با پیچ‌گوشتی روی درب نصب کنید. دقت داشته باشید که نصب لولا بر روی درب کمد، نیاز به اندازه‌گیری دقیق درب و بدنه دارد تا در زمان باز و بسته شدن فضای خالی میان درب و بدنه باقی نماند.

دقت داشته باشید که تمامی پیچ‌ها باید به‌طور کاملاً دقیق در جای خود با پیچ‌گوشتی سفت شوند. هر گونه لق بودن موجب ایجاد دردسر برای شما خواهد شد. توجه کنید که میزان فاصلۀ لولا از لبه درب به مدل لولا و نوع آن بستگی دارد. به‌عنوان نمونه، معمولاً لولاهای 90 درجه با فاصلۀ 3 میلی‌متری از لبۀ درب نصب می‌شوند. شما می‌توانید این لولاها را از پایگاه اینترنتی یراق با کمترین قیمت خریداری کنید.

نصب کردن درب بر روی لولا

در مرحلۀ بعد باید درب را با دقت بسیار بالا روی لولا نصب کنید. برای این کار کافی است قسمت دیگر لولا را به درب متصل کنید و آن را با پیچ در جای خود محکم کنید. برای نصب درب روی لولا باید از ترازبندی استفاده کنید. ترازهای لیزری یکی از مهم‌ترین ابزارهای این کار هستند که در هم‌تراز بودن درب و بدنۀ کمد دیواری نقش مستقیمی دارند. پیش از این که پیچ‌ها را محکم کنید از شاقول بودن درب و بدنه اطمینان حاصل کنید.

نحوه نصب درب کمد دیواری لولایی + [5 مزیت اصلی]

مهم‌ترین مزیت‌های کمد دیواری با درب لولایی

حال که با نحوه نصب درب کمد دیواری لولایی آشنا شدید، بهتر است شما را با مزیت‌های این کمدهای دیواری آشنا کنیم. این کمدهای دیواری مزایای منحصربه‌فرد متعددی دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از این مزیت‌ها بهره ببرید. در واقع بسیاری از افراد تنها برای برخورداری از این مزیت‌ها اقدام به خرید این مدل کمدهای دیواری می‌کنند. از جمله مهم‌ترین مزایای این کمدهای دیواری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در رابطه با ویژگی های کمد های لولا دار در وبسایت فامکو آمده است که:

کمدهای لولایی قابل تولید و اجرا در انواع سبک های کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک هستند. کمدهای لولایی دوام و ماندگاری بالایی دارند. در این کمدها، لولا ها کمتر دچار انحراف و شکستگی می شوند و طول عمرشان افزایش می یابد. این کمدها عمق زیادی نیز دارند و فضای بیشتری در اختیار کاربر می گذارند.

  • مقاومت و استحکام زیاد: نخستین مزیت این کمدهای دیواری استحکام بسیار بالای آن‌ها است. این محصولات در برابر رطوبت و سایر عوامل بیرونی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و به‌هیچ‌عنوان دچار شکستگی و صدمه نمی‌شوند.
  • عمق مناسب: کمد دیواری‌هایی که درب لولایی دارند، بسیار جادار هستند و عمق مناسبی دارند. در واقع این کمدهای دیواری برای خانواده‌های پرجمعیت که وسایل زیادی دارند، بسیار مناسب است. درب لولایی این کمدها هیچ نوع فضایی از داخل کمد اشغال نمی‌کند و شما محیط بیشتری برای وسایل خود خواهید داشت.
  • نصب بسیار راحت: دیگر مزیت کمد دیواری لولایی نصب بسیار آسان آن‌ها است. متصل کردن لولا به درب‌های کمد دیواری کار چندان سختی نیست و شما می‌توانید با کمترین میزان تخصص در کوتاه‌ترین زمان این کار را انجام دهید و هزینۀ اضافه‌ای بابت آن نپردازید.
  • قیمت اقتصادی: کمد دیواری‌های لولایی قیمتی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه دارند. در واقع برای خرید و سفارش این کمدها نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین ندارید و می‌توانید با کمترین هزینه کمدهایی زیبا و جادار داشته باشید.
  • قابلیت تعمیر: درصورتی‌که در طول زمان لولاهای این کمدها دچار آسیب شوند، می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را تعویض یا تعمیر کنید. شما می‌توانید لولاها را از وب‌سایت یراق خریداری کنید.

نحوه نصب درب کمد دیواری لولایی + [5 مزیت اصلی]

بهترین مرکز خرید لولا برای کمد دیواری

پس از این که با نحوه نصب درب کمد دیواری لولایی آشنا شدید، بهتر است بدانید که بهترین لولا را از کجا باید تهیه کنید. سعی کنید این محصولات را از مراکز معتبر بخرید تا از کیفیت آن‌ها اطمینان داشته باشید. پایگاه اینترنتی یراق یکی از بهترین مراکز فروش لولای درب کمد دیواری است. شما می‌توانید این محصولات را در مدل‌های مختلف از طریق این وب‌سایت سفارش دهید و آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان در محل خود تحویل بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر