درخواست معنادار یک امام جمعه از طالبان /پای کابینه پزشکیان به خطبه های نماز جمعه باز شد /ضربه محکم به اسرائیل با همکاری حزب الله، انصار الله و حماس

امام جمعه ارومیه با اشاره به استقرار دولت چهاردهم گفت: بر همگان وظیفه است به رئیس جمهور و دولت چهاردهم کمک کنیم.

درخواست معنادار یک امام جمعه از طالبان /پای کابینه پزشکیان به خطبه های نماز جمعه باز شد /ضربه محکم به اسرائیل با همکاری حزب الله، انصار الله و حماس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ائمه جمعه در خطبه های این هفته 19 مردادماه 1403، نماز جمعه به موضوعاتی چون انتقام ترور اسماعیل هنیه، کابینه چهاردهم و ... پرداختند.

امام جمعه اصفهان: خونخواهی شهید هنیه وظیفه ملی و حق مسلم ما است

بنابر روایت مهر،حجت الاسلام سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه حرام خواری یکی از گناهانی است که در قرآن مطرح شده است، اظهار کرد: این امر در همه مشاغل باید مورد توجه باشد، در این زمینه به عنوان امری ملموس می‌توان به وجدان کاری در ادارات اشاره کرد، اینکه کار درست و به موقع انجام شود، قراردادها طبق ضوابط باشد، رشوه دریافت نشود و … که بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه رشوه دهنده و رشوه گیرنده هردو در آتش جهنم هستند، گفت: غیبت نیز از گناهان کبیره است که گوینده و شنونده را درگیر و شریک می‌کند و خیلی از گناهان هست که افراد جامعه را درگیر می‌کند.

محمودی با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران ابراز کرد: ترور ظالمانه شهید اسماعیل هنیه رویداد مهمی است که باید مورد بحث قرار گیرد، در این زمینه نقش آمریکای جنایت کار در حمایت از رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا انکار ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه بحث نفوذ در امنیت و سپاه را دشمنان مطرح می‌کنند اما اینگونه نیست، تصریح کرد: توجه کنید که قبل از این جریان نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کنگره می‌رود و او را تشویق می‌کنند و چراغ سبز را از آن‌ها می‌گیرد، این‌ها با پیشرفته‌ترین ابزارهایی که در دست دارند و خودشان هم اعتراف می‌کنند که آمریکا حمایت می‌کنند کار را پیش می‌برند، اگرچه ممکن است عده‌ای خودفروخته هم همکاری کنند اما نفوذ مطرح نیست.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: اتحادیه اروپا در برابر بسیاری از جنایات سکوت کرده و این در حالی است که مطابق قوانین بین‌المللی در وین این اتحادیه گاهی در خصوص یک مسئله جزئی چه بساطی راه می‌اندازد اما در برابر ترور شهید هنیه که با پاسپورت دیپلماتیک به ایران آمده بود سکوت کرد و همچنین در برابر حمله به کنسولگری ایران در دمشق که این رفتارها مشخص می‌کند که نوعی هماهنگی وجود دارد.

وی اضافه کرد: خونخواهی این شهید بزرگوار را یک وظیفه ملی و حق مسلم خود می‌دانیم؛ ملت ما خواهان این هستند که مسؤولان ما خدای نکرده در برابر دشمنان وا ندهند و عقب نشینی نکنند که نمی‌کنند.

امام جمعه قم: جبهه مقاومت با ترور فرماندهان به دست اسراییل عقب نشینی نمی کند
 

همچنین، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به 23 مرداد روز مقاومت اسلامی گفت: این روز یادآور مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان برابر اسرائیل است و این روز ثابت کرد تنها راه رهایی از غده سرطانی اسرائیل مقاومت و ایستادگی است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: اسرائیل برای جبران شکست‌های خود دست به ترور شخصیت‌ها و فرماندهان جبهه مقاومت می‌زند که ترورهای اخیر در این راستا است و او می‌خواهد از چاله مرگ تدریجی خود بیرون بیاید اما جبهه مقاومت عقب نشینی نخواهد کرد و سرانجام رژیم صهیونیستی را به گور خواهد فرستاد.

امام جمعه اراک: دعواهای سیاسی را باید کنار گذاشت

از سوی دیگر، آنگونه که ایسنا روایت کرده، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی،هم در خطبه‌های نماز جمعه شهر اراک با اشاره به پیاده روی اربعین اظهار کرد: علیرغم همه مشکلاتی که وجود دارد، میلیون‌ها مسلمان هرساله به سمت کربلا راهی می‌شوند و جمعیتی پرشور در این میدان مجاهدت حضور پیدا می‌کنند. در هیچ جای جهان، چنین جمعیتی برای یک مناسبت جمع نمی‌شود. 

وی با اشاره به آغاز به کار دولت جدید افزود: امیدواریم دولت چهاردهم، دولتی مدبر، کارآمد، سختکوش، فداکار، جهادی، بسیجی و کم هزینه و پرفایده باشد.

وی با اشاره به شهادت شهید هنیه تصریح کرد: صهیونیست‌ها خیانتی بزرگ مرتکب شده‌اند. جمهوری اسلامی وظیفه خود می‌داند که از حقوق خود دفاع ‌کند. دشمنان، مهمان مظلوم ما را به ناحق به شهادت رساندند ولی باید بدانند دوران بزن و در رو تمام شده است و ما خواستار اشد مجازات برای این جنایتکاران هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: باید ضربه محکمی با همکاری حزب الله، انصار الله، حماس و سایر گروه‌های جبهه مقاومت به صهیونیست‌ها بزنیم و آن‌ها از کار خود پشیمان کنیم. 

دری نجف آبادی با اشاره به روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی گفت: صهیونیست‌ها تاکنون صدها خبرنگار را در غزه به شهادت رسانده‌اند. خبرنگاران واقعی افرادی هستند که صدای مظلومیت مردم جهان را رسانه‌ای کنند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: از طالبان درخواست داریم نسبت به شیعیان و مردم خود عادلانه برخورد کند و تجدید نظری در شیوه رفتار با ملت خود داشته باشد.

امام جمعه ارومیه: رئیس جمهور در انتخاب کابینه مطالبات رهبری را نصب العین قرار دهد

در این میان، حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نیز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی(ره) شهر برپا شد، با اشاره به استقرار دولت چهاردهم گفت: بر همگان وظیفه است به رئیس جمهور و دولت چهاردهم کمک کنیم. 

وی ادامه داد: رئیس جمهور مدیریت مباحث اقتصادی و معیشت مردم را در دستور کار خود قرار دهد و همچنین به دیپلماسی خارجی و ارتباط با کشورهای همسایه مورد توجه قرار دهد. 

 قریشی، یکی از معجزات قیام امام حسین را زیارت قبر اباعبدالله و شرکت در پیاده رویی اربعین دانست و گفت: هیچ تجمعی به عظمت پیاده رویی اربعین اباعبدالله نیست؛ بیش از 30 میلیون نفر در کنار قبر امام حسین و اهداف امام حسین جمع می شوند که در جهان چنین اجتماعی نظیر ندارد. 

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: دشمنان اهل بیت از این پیاده روی اربعین جانشان به لرزه در می‌آید و این تجمع مذهبی مشت محکمی بر دهان مخالفان آزادی است.

وی با بیان اینکه اهل بیت و علما مومنان را به زیارت اباعبدالله دعوت کردند، تصریح کرد: اگر برای فردی مقدور است و در توان دارد در پیاده روی اربعین شرکت کند و اگر توان مالی دارد، به دیگران فرصت شرکت در پیاده رویی اربعین را با مساعدت مالی فراهم کند. 

 قریشی خاطرنشان کرد: پیاده رویی اربعین نماد عظیمی از اسلام و اهداف امام حسین (ع) است و انسانها را به عدالت،آزادی و وحدت دعوت می کند. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به خونخواهی از مردم غزه اظهار کرد: ترور مهمان کشور اسلامی در ایران بعد از 19 ماه جنایت در غزه، توسط رژیم صهیونیستی یک گستاخی نابخشودنی است که حق ماست به خونخواهی از این رژیم برخیزیم. 

وی با بیان اینکه زنان و مردان باید چشمهای خود را از نامحرم و گناه حفظ کنند، گفت: زنان نیز باید زینتهای خود را از نامحرمان پنهان کنند. 

29218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر