خانه معین التجار زنجان به عالی‌ترین شکل ممکن مرمت شده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هم اکنون ۳۴ هزار بنای تاریخی در کشور وجود دارد که اعتبارات کنونی پاسخگوی حفظ، مرمت و نگهداری این آثار نیست و بناهای تاریخی هم اکنون با مشارکت خیران میراث‌فرهنگی در حال مرمت است.

خانه معین التجار زنجان به عالی‌ترین شکل ممکن مرمت شده است

به‌گزارش خبرآنلاین از زنجان ، عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از خانه تاریخی معین التجار زنجان با بیان اینکه مرمت، حفظ و نگهداری بناهای تاریخی تا حد ممکن به بهترین شکل در حال انجام است و اظهار کرد: برای ثبت جهانی هگمتانه همدان که افتخار بزرگی برای کشور ما محسوب می‌شود،اعتبارات بالایی صرف شد.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های وزارت میراث فرهنگی حفظ، نگهداری و مرمت آثار تاریخی است اضافه کرد: در دولت سیزدهم اعتبارات این حوزه به ویژه اعتبارات مرمت، چندین برابر شد.

این مسئول ادامه داد: فقط در یک مقطع بودجه ملی ما در این بخش در سال های 1401 و 1402 بیش از 100درصد افزایش داشت که این میزان افزایش غیر از اعتبارات استانی در سفرهای استانی را شامل می‌شد.

ضرغامی گفت: به تازگی برای مرمت بازار وکیل که یک بنای بسیار منحصر به فرد در کشور است با همکاری وزارت نفت اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان صرف شد که اقدامی مهم محسوب می‌شود.

این مسئول به راه‌اندازی انجمن خیرین میراث فرهنگی کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این انجمن سال گذشته تصویب شد که هدف آن مشارکت و سرمایه‌گذاری خیرین در این حوزه است که به منظور مشارکت آنها شماره حسابی نیز در اختیار آنان قرار گرفت.

ضرغامی با بیان اینکه اکنون خیرین در این حوزه ورود خوب و حمایت‌های خوبی کرده‌اند افزود: هدف ما این است که خیرین بخشی از کارها را به عهده بگیرند که در این زمینه خیرین برخی شهرها به این موضوع علاقه بیشتری نشان داده‌اند.

وی یادآور شد: یکی از مسائل مورد توجه در مرمت تملک حریم‌هاست که این مهم باید در چارچوب قوانین میراث مرمت و نگهداری شوند.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال بنای تاریخی معین التجار زنجان که بیش از 250 سال قدمت دارد به بهترین حالت تحت نظر کارشناسان امر مرمت شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر