هر ۳ کنسرت تیلور سوئیفت در پی کشف یک توطئه تروریستی در وین لغو شد

کنسرت‌های برنامه‌ریزی‌شده تیلور سوئیفت، خواننده سرشناس آمریکایی، در وین پس از دستگیری دو فرد مظنون به دست داشتن در طراحی حملات تروریستی در جریان این رویدادها لغو شدند.

هر 3 کنسرت تیلور سوئیفت در پی کشف یک توطئه تروریستی در وین لغو شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پلیس اتریش پیش‌تر در همین راستا، اوایل روز چهارشنبه اعلام کرد که یک مظنون 19 ساله مرتبط و بیعت کرده با گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش را در این کشور دستگیر کرده است.

به گزارش یورونیوز، این کنسرت‌ها قرار بود روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه در استادیوم ارنست هاپل شهر وین به عنوان بخشی از تور جهانی او موسوم به Eras Tour برگزار شود.

تیلور سوئیفت برنامه کنسرت‌های خود را در چارچوب این تور که در حال حاضر به اروپا رسیده، مارس سال گذشته از ایالت آریزونای امریکا آغاز کرد و قرار است آنرا پایان سال جاری میلادی در کانادا به انتها برساند.

برگزارکنندگان این رویداد در وین با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اعلام کردند: «در پی تأیید مقامات دولتی مبنی بر کشف و خنثی شدن یک حمله تروریستی برنامه‌ریزی شده ... ما به دلیل اهمیت حفظ امنیت برای همه، چاره‌ای جز لغو سه کنسرت تدارک دیده شده نداریم.»

صبح چهارشنبه، مقامات اتریشی یک جوان 19 ساله را که گفته می‌شود با این توطئه تروریستی در ارتباط بوده، در وین دستگیر کردند.

این جوان که مظنون به دست داشتن در تروریسم معرفی شده، به گفته رسانه‌های محلی، پس از یک عملیات گسترده پلیس و تخلیه خانه‌های اطراف محل اختفای وی دستگیر شده است.

به نظر می‌رسد فرد یاد شده که هویتش فاش نشده، با گروه تروریستی داعش بیعت کرده و از طریق اینترنت با افکار و دیدگاه‌های افراط‌گرایانه آشنا شده است.

با توجه به این دستگیری، مقامات اتریشی نگران حمله‌ای تروریستی به کنسرت‌های تیلور سوئیفت بودند و به همین دلیل، برای حفظ امنیت همه، این کنسرت‌ها را لغو کردند.

افراد دیگری هم در همین ارتباط توسط پلیس اتریش دستگیر شده یا تحت نظر قرار گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، یک فرد دیگر مرتبط با توطئه کشف و خنثی شده حملات تروریستی به کنسرت تیلور سوئیفت که گفته می‌شود با مظنون اول در ارتباط بوده، در وین دستگیر شده است.

به گفته منابع محلی، پلیس اتریش همچنان در حال جستجو برای یافتن سه نفر دیگر است که به ظاهر با این توطئه مرتبط بوده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود آورده است که مقامات اتریشی از طریق یک سرویس امنیتی خارجی در جریان این توطئه تروریستی قرار گرفته‌اند.

فرانتس روف، رئیس امنیت عمومی اتریش اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی و امنیتی این کشور از چنین حملاتی آگاه شده و برای مهار آن به موقع اقدام کرده‌اند.

به گفته این مسئول ارشد امنیتی در اتریش، تمرکز اصلی مظنونان برای انجام حملات بر کنسرت‌های پیش رو در وین بوده است.

در مجموع، برای هر یک از روزهای برگزاری کنسرت تیلور سوئیفت در اتریش، 65 هزار بلیت فروخته شده بود و انتظار می‌رفت 20 هزار نفر دیگر نیز در خارج از محل برگزاری برای تماشای این برنامه هنری حضور داشته باشند.

245245

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر