قیمت طلا باز هم ریخت/ قیمت جدید طلا امروز ۱۹ مرداد ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۲۴۲۳ دلار و ۷۵ سنت رسید.

قیمت طلا باز هم ریخت/ قیمت جدید طلا امروز 19 مرداد 1403

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش رویترز، قیمت طلا بیش از یک درصد در روز پنجشنبه افزایش یافت، اما امروز جمعه کمی کاهش داشته است. افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن و امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر از قیمت طلا حمایت کرده است.

تسنیم نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با 0.16 درصد کاهش به 2423 دلار و 75 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.09 درصدی به 2461 دلار و 20 سنت رسیده است.
آنچه از قیمت طلا حمایت کرده افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های ایمن‌تر مانند طلا نسبت به سرمایه‌های مخاطره‌آمیز است.

تحلیلگران عقیده دارند دورنمای طلا مثبت است، اما بی‌ثباتی‌های بیشتری در پیش است که بستگی به تاثیر کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا دارد. پایین آمدن نرخ بهره بیش از پیش از بازار فلزات گرانبها حمایت می‌کند.

در زمینه ژئوپلیتیکی، ترور اعضای ارشد حماس و حزب‌الله در هفته گذشته احتمال حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی را افزایش داده است.
طلا همواره یک پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی بوده و در فضای نرخ پایین بهره هم رشد خواهد داشت.

بانک‌های سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان، سیتی گروپ و ولز فارگو پس از انتشار اطلاعات اشتغال آمریکا در هفته گذشته پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو نرخ بهره را 50 واحد در ماه سپتامبر پایین بیاورد.

بازارها حالا 72 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه سپتامبر کاهش یابد. این رقم در روز دوشنبه 70 درصد بود. تخمین زده می‌شود فدرال رزرو آمریکا یک بار هم در ماه دسامبر نرخ بهره را کاهش دهد.

اطلاعات اشتغال آمریکا نشان می‌دهد تقاضا برای مزایای بیکاری در این کشور در هفته گذشته برابر با 233 هزار نفر بوده است، در حالی که انتظار می‌رفت این رقم تا 240 هزار نفر افزایش یابد.

قیمت طلا بیش از 3 درصد در روز دوشنبه به خاطر ترس از رکود در آمریکا کاهش یافته بود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.36 درصد افزایش به 27 دلار و 71 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.18 درصدی 938 دلار رو 37 سنت معامله می‌شود.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر