زلنسکی حمله به خاک روسیه را توجیه کرد

رئیس‌جمهور اوکراین به صورت تلویحی مدعی شد هدف از حمله به خاک روسیه در منطقه کورسک این است که مسکو عواقب حمله به اوکراین را به صورت ملموس‌تری احساس کند.

زلنسکی حمله به خاک روسیه را توجیه کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا سه روز پس از حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت هدف از این حمله این است که روسیه «تبعات» این جنگ را احساس کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، زلنسکی بدون اشاره مستقیم به حمله اوکراین به منطقه کورسک در خاک روسیه، مدعی شد: «روسیه این جنگ را به سرزمین ما آورد و حالا باید تأثیر این اقدام خود را تجربه کند. اوکراین می‌داند چگونه به اهداف خود دست پیدا کند، اما ما جنگ را برای دستیابی به اهداف خود انتخاب نکردیم.»

همچنین به گزارش بلومبرگ، روسیه در منطقه کورسک وضعیت اضطراری اعلام کرده و گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات ارشد روسیه، از جمله ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه هشدارهای اطلاعاتی درباره تجمع نیروهای اوکراینی در نزدیکی مرز را تا 2 هفته قبل از وقوع حمله، نادیده گرفته و این گزارش‌ها را از دید پوتین مخفی نگه داشته‌ بودند.

به گزارش بلومبرگ، این اقدام موجب آمادگی ناکافی نیروهای مرزی روسیه و کاهش قدرت مقاومت اولیه آن‌ها شده است. منابع نزدیک به کرملین اعلام کرده‌اند گرچه جایگاه گراسیموف فعلا امن است، اما نحوه مدیریت او در این جنگ رفته‌رفته کرملین را مستأصل کرده است.

به گفته مسکو، دست‌کم 1000 سرباز اوکراینی با تانک‌ها و خودروهای زرهی این کشور در صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی وارد خاک روسیه شده‌اند. این یکی از بزرگ‌ترین حملات اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در فوریه 2022 بوده و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه این اقدام اوکراین را یک اقدام شدیدا تحریک‌آمیز توصیف کرده است

وزارت دفاع روسیه در روز پنج‌شنبه اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور همچنان به هدف قرار دادن واحدهای مسلح اوکراین با حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای ادامه می‌دهند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر