۳ حقیقت دردناک ِ زندگی که خیلی زود فراموش می کنیم

"چند بار امید بستی و دام برنهادی تا دستی یاری دهنده، کلامی مهر آمیز، نوازشی یا گوشی شنوا به چنگ آری؟ چند بار دامت را تهی یافتی؟ از پای منشین؛ آماده شو که دیگر بار و دیگر بار دام باز گستری" که زندگی سخت ساده است و پیچیده نیز هم !

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزیآلدوس هاکسلی می گفت: "واقعیت ها فقط به این دلیل که ما نادیده شان می گیریم، محو نمی شوند". چه بخواهیم و چه نخواهیم واقعیت های روزگار رخ می نمایند و عرض اندام می کنند. در واقع، اینکه ما نمی‌خواهیم با واقعیت روبرو شویم، به این معنا نیست که واقعیت وجود ندارد، و همه چیز آن طور که ما خوش داریم، تغییر می کند و رخ می دهد.

با این حال، پذیرفتن واقعیت، اگرچه ممکن است آزاردهنده باشد، به ما فرصتی می‌دهد تا سازگار شویم؛ تجربه بیاندوزیم و با درک بالاتری به زیستن ادامه دهیم. برخی از این حقایق، حقایق دردناکی اند که خیلی زود فراموش شان می کنیم.

خیلی فرقی نمی کند که چقدر عمر کرده اید. مطمئناً هر یک از ما  در مقطعی از زندگی مان به طور مستقیم یا غیرمستقیم درس ارزشمندی از زندگی را به صورتی دردناک آموخته ایم و تجربه کرده ایم. حقیقتاً به این معنا که پیشامدی رخ داده است که به سبب اش رنج بسیار برده ایم. 

چه خوب است که هرازچند گاهی یک بار حقایقی را که به سختی آموخته ایم و تجربه کرده ایم به یاد بیاوریم؛ چه آن رویدادهایی که برای خودمان رخ داده اند و چه آنهایی که شاهد بوده ایم دیگران از آن رنج بسیار برده اند.

منظور از این سخن این نیست که همواره با ترس زندگی کنیم، اما این هم نیست که طوری رفتار کنیم، انگار که زندگی بی پایان است یا اینکه گویی همیشه می توانیم از چیزهایی که در حال حاضر داریم، لذت ببریم.
برخی  حقایق آزاردهنده اند، اما کمک مان می کنند که پاهای مان را روی زمین سفت کنیم و مهمتر از همه، کمک مان می کنند از لحظه حال با آگاهی کامل لذت ببریم.

با ما همراه باشید تا پرده از این سه حقیقت ِ عیان اما کماکان در پرده ای از راز و رمز آگاه شویم.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

رنج

_________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران


*مهارت‌های اجتماعی چیست و چرا اینقدر مهم‌اند؟
*زبان بدن؛ 5 حالتی که موجب سوءِظن و بدگمانی می‌شود
*چگونه بدون پرخاشگری قاطعانه رفتار کنیم (+ 7 توصیه راهبردی)
*"فابینگ" چیست و چگونه روابط اجتماعی، شخصی و زناشویی ما را تهدید می‌کند؟ (+توصیه‌های کاربردی)
*بیایید عذرخواهی را بیاموزیم و تمرین کنیم؟ (+توصیه‌های کاربردی)
*چگونه با تنفسِ شکمی حال بهتری داشته باشیم و بیشتر زندگی کنیم؟ (+روش تمرین و تثبیت)
*هوش هیجانی چیست و میزان آن در شما چقدر است؟ (+راه های کاربردی برای افزایش میزان هوش هیجانی)
*شخصیت نوع D چیست/چگونه متوجه شویم/چگونه کمک کنیم؟
*ارتباطات اجتماعی؛ از آغاز تا مهارت

به ما بپیوندید: کانال تلگرامی سواد زندگی savadzendegi@

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر