کاربرد شامپوی بنفش و نحوه صحیح استفاده از آن

شامپو بنفش یکی از محصولات مهم برای موهای دکلره شده، بلوند و &#۸۲۳۰; به شمار می رود. این موها به زرد شدن متمایل بوده از این رو با شامپو بنفش مشکل زردی حل می شود. این مطلب به کاربرد شامپو بنفش اشاره دارد.

کاربرد شامپوی بنفش و نحوه صحیح استفاده از آن

در مورد موهای دکلره و بلوند، بالیاژ شده و … دیگر نمی توان بدون شامپوی بنفش کار کرد. این موها به زرد شدن تمایل داشته و رنگ جذاب اولیه از دست می رود. برای اطلاع از کاربرد شامپوی بنفش با ما همراه باشید.

آشنایی با کاربرد شامپوی بنفش

در صورتی که موهای دکلره شده، هایلایت یا بالیاژ شده دارید دیگر بدون شامپو بنفش نمی توانید کار کنید. این نوع موها به زرد شدن تمایل زیادی دارند از این رو رنگ جذاب اولیه از دست می رود. زیرا مواردی مانند نور خورشید، آلودگی های محیطی و مواد شیمیایی رنگدانه های زرد روی سطح موهای روشن ایجاد نموده و مو زرد رنگ و مات می شود.

برای رفع این مشکل برخی مجددا موها را رنگ می کنند ولی تکرار چندباره دکلره سبب آسیب بسیار به موها می شود. از این رو یک راه حل این مشکل استفاده از محصول مخصوصی به اسم شامپو بنفش یا شامپو ضد زردی است.

این شامپو به اسم شامپو سیلور نیز شناخته می شود. فرمولاسیون شامپو بنفش به گونه ای است که سبب خنثی و حذف زردی ناخواسته موها شده و ضمنا سبب احیای درخشندگی موها نیز می شود. شامپو بنفش با داشتن رنگدانه های بنفش، توناژ و سایه زردی موی رنگ شده و بلوند را از بین می برد.

به این ترتیب اگر موهای بلوند یا لایت های زرد و نارنجی دارید کاربرد مهم شامپو بنفش در اینجا مشخص می شود. این شامپو نقش مهمی در مراقبت از موها ایفا می کند. نه تنها بد رنگی مو را از بین می برد بلکه استفاده از آن در روتین مراقبت از مو می تواند موهای سالم تر و روشن تری به ارمغان آورد.

اهمیت شامپو بنفش

به طور کلی رنگ کردن موها سبب تغییر بسیاری در چهره می شود. یکی از دلایل مهم رنگ کردن موها نیز این مورد می باشد. جذابیت ایجاد شده در چهره موجب می شود تا رنگ کردن مو یکی از تمایلات افراد به ویژه خانم ها باشد.

البته انتخاب رنگ مناسب با رنگ صورت، رنگ چشم و رنگ مو و … صورت می گیرد. برای این که موها به پایه خیلی روشن تبدیل شوند از پودر دکلره استفاده می شود. دکلره رنگدانه مو را پاک کرده تا مو برای پذیرش رنگ جدید آماده شود.

در بعضی موارد بعد از دکلره شدن موها، زردی نامناسبی در موها به وجود می آید. همواره توصیه شده برای داشتن رنگ موی بلوند دلخواه، از افراد باتجربه در زمینه رنگ مو مشورت بگیرید. این امر بخصوص زمانی اهمیت دارد که فرد بخواهد موهای خود را در منزل رنگ کند.

بعد از گذشت مدتی از رنگ شدن موها، موها جذابیت اولیه خود را از دست می دهند و به زردی متمایل می شوند. در این جا باید از شامپو مناسب استفاده تا این مشکل حل شود. شامپو بنفش ضد زردی ساختار و ترکیباتی دارید که زردی موها را از بین می برد.

کاربرد شامپو بنفش روشن کردن رنگ موهای بلوند به رنگ سردتر است. از این رو اگر موها رنگ زرد داشته باشند یک شامپو با پیگمنت بنفش این گرما را خنثی خواهد کرد. از این رو شامپو ضد زردی می تواند رنگ زرد و نارنجی موهای بلوند را خنثی نماید.

در حقیقت شبیه یک تونر خانگی عمل می کند. این مسئله کمک کرده تا موها روشنی و درخشش طبیعی خود را پیدا کنند. ضمنا موها را تاحدی تمیز کرده و درخشندگی را به همراه دارد. البته محصولات جدید دیگری نظیر ماسک مو ضد زردی هم را می توان جایگزین آن نمود.

استفاده از شامپو بنفش

موهای دکلره شده یا آمبره اکثر مواقع به زرد یا نارنجی رنگ شدن متمایل می شوند. یا در مواردی موهای با رنگ قرمز و شاه بلوطی کدر دیده می شوند. شامپو بنفش محصول معجزه گری می باشد که به خنثی سازی رنگ های زرد ناخوشایند در بلوند کمک می کند.

این شامپو به طور گسترده برای انواع موهای دکلره، بلوند، خاکستری، کاراملی، نقره ای، کرم استخوانی و … مورد استفاده قرار می گیرد. علل بسیاری  از جمله بی کیفیتی پودر دکلره، نور خورشید، استخر، استفاده از رنگساژ های با توناژ زرد.سبب آشکارتر شدن زردی موها می شود.

شامپو بنفش محصولی با رنگدانه های ریز می باشد که برای موهای رنگ شده به ویژه موهای بلوند و تیره استفاده می شود. این شامپو همانطور که اشاره شد در رفع قرمزی یا نارنجی رنگ شدن موها نیز موثر است. زردی مو ممکن است به علت اکسیده شدن رنگ مو روی دهد که سبب ظاهر ناخوشایند موها می شود.

شامپو بنفش دارای پیگمنت بنفش بوده و رنگ مو را به تعادل می رساند. همچنین سبب از بین رفتن رنگ نامطلوب مو شده و موها را خوش رنگ و زیبا می کند. هنگامی که موها دکلره می شود بدون مراقبت مناسب دوام نخواهند آورد.

دقیقا مانند هر رنگ دیگری به محصولات محافظ رنگ نیاز است زیرا رنگ ممکن است تغییر رنگ داده یا محو شود. رنگ های سرد گرم شده و رنگ های بلوند خوشرنگ به خاطر شستن یا مواد دیگر بد رنگ می شوند. بنابراین شامپو بنفش بسیار کمک کننده است.

شامپو بنفش برای چه موهایی مناسب است؟

در ترکیب رنگ ها معمولا رنگ های زرد و بنفش مکمل هم هستند. از این رو اگر دو رنگ بنفش و زرد را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید هر دو رنگ خنثی می شوند. از این رو ترکیب آن ها به سمت خاکستری تیره یا قهوه ای نزدیک به خاکستری متمایل می شود.

ولی اگر ترکیب این دو رنگ مساوی نباشد مثلا بنفش زیاد و زرد کم باشد به بنفش کمرنگ متمایل می شود. به این ترتیب با تکنیک اشاره شده میزان کمی رنگ شامپو بنفش سبب کم رنگ شدن و کاهش رنگ زرد می شود. ممکن است تصور کنید استفاده از شامپو بنفش سبب بنفش شدن رنگ موها می شود.

ولی این تصور اشتباه است. زیرا شامپو بنفش حاوی رنگدانه های بسیار ریز بنفش بوده که میزان کمی دارند. این شامپو رنگ زرد ایجاد شده موها را کم رنگ می کند و رنگ بنفشی در مو ایجاد نمی شود. به این ترتیب رنگ های زرد، قرمز، نارنجی و مسی به وجود آمده در اثر اکسیده شدن رنگ مو کم رنگ می شود.

قابل ذکر است تاثیر این محصول موقت بوده و باید به صورت دوره ای از ان استفاده کنید. شامپو بنفش برای موهای دکلره شده پایه 8 و 9 مناسب است و رنگ نقره ای به موها می بخشد. از این رو گاه از آن به عنوان شامپو سیلور هم یاد می شود.

ضمنا شامپو بنفش کاربرد تمیز کنندگی نداشته و مناسب شستشوی روزانه نیست. تنها برای رفع رنگ نامطلوب مو کارایی دارد. افرادی که موهای خود را رنگ نکرده اند از شامپو بنفش نباید استفاده کنند.

روش استفاده از شامپو بنفش

همانطور که اشاره شد شامپو بنفش برای شستشو مناسب نیست بلکه صرفا به منظور کاهش زردی رنگ مو تولید شده است. ضمنا نباید از این محصول مرتب استفاده کرد زیرا سبب ایجاد رنگ یاسی کمرنگی روی موها می شود.

بایستی در هفته یک بار و نهایتا در صورت نیاز مبرم دو بار در هفته از آن استفاده کرد. روش استفاده از شامپو به صورت زیر است:

  • ابتدا موها را در حمام خیس کرده و مقداری از شامپو را روی مو بریزید.
  • سپس موها را به آرامی ماساژ دهید.
  • 3-5 دقیقه ای اجازه دهید شامپو روی مو بماند بعد آن را آبکشی کنید.
  • در صورت لزوم می توان این کار را یک بار دیگر نیز تکرار کرد.

ماندگاری شامپو بنفش

شامپو بنفش ماندگاری زیادی ندارد و تاثیر آن موقتی و کوتاه است. به این ترتیب بعد از چند بار شستن موها تاثیر شامپو نیز به تدریج کاسته می شود. بنابراین باید آن را تمدید کرد.

در حقیقت بعد از شستن موها رنگدانه های بنفش کاهش یافته و به تدریج زردی یا قرمزی موها افزایش می یابد. به این ترتیب پس از نمایان شدن رنگ زرد یا نارنجی مجددا از آن استفاده کنید.

تفاوت بین شامپو بنفش و شامپو سیلور

به طور کلی شامپو بنفش، شامپو ضد زردی و شامپو سیلور عناوینی هستند که در واقع به یک محصول مربوط می باشند و با هم تفاوتی ندارند. اغلب به خاطر رنگ بنفش آن را با عنوان شامپو بنفش می شناسند و از آن جا که سبب کاهش زردی موها می شود به آن شامپو ضد زردی نیز می گویند.

همچنین برای این که در دکلره پایه 8 و 9 رنگ نقره ای زیبایی به موها می بخشد به عنوان شامپو سیلور نیز معروف است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان