بحران بنزین در شمال/ پمپ های بنزین خالی، صف ها طولانی و مسافران سرگردانند/ چرا در شمال سوخت نیست؟

انبوه مسافران در شهرهای گیلان و مازندران، باعث شده که پمپ بنزین ها با مشکلات فراوانی روبه رو شوند. اوج این مشکلات در روز چهارشنبه بروز نمودند.

بحران بنزین در شمال/ پمپ های بنزین خالی، صف ها طولانی و مسافران سرگردانند/ چرا در شمال سوخت نیست؟

به گزارش خبرآنلاین،بحران بنزین در شهرهای شمالی باعث دردسر مسافران و مردم محلی شده است. در روزهای تعطیل هفته دوم شهریور ماه، مسافران زیادی راهی شمال کشور شدند. انبوه مسافران در شهرهای گیلان و مازندران، باعث شده که پمپ بنزین ها با مشکلات فراوانی روبه رو شوند. اوج این مشکلات در روز چهارشنبه بروز نمودند.

خبرفوری در خبری نوشت:بر اساس مشاهدات در استان گیلان، از صبح چهارشنبه بیشتر پمپ بنزین های استان تعطیل شده اند. صف های طولانی مدتی در پمپ بنزین ها تشکیل شده و همهمه، شلوغی و ترافیک سنگینی در خیابان های مختلف تشکیل شده است.

مردم محلی و مسافران در شهرهای صومعه سرا، رشت، فومن، ماسال و ... سرگردان شده اند. صف های ماشین های خالی جلوی پمپ بنزین های بسته تشکیل شده و مردم عصبانی و سرگردان شده اند.

یکی از اهالی بومی صومعه سرا که در صف طولانی بنزین گیر کرده  وضعیت بنزین گیلان را چنین شرح می دهد: ورود چند میلیون مسافر به گیلان باعث این وضعیت شده است. پمپ بنزین های فومن و صومعه سرا تعطیلند. من شنیده ام که تنها دو پمپ بنزین در ماسال کار می کنند. یک پمپ بنزین هم در صومعه سرا تا نزدیکی ظهر کار می کرد که آن هم تعطیل شد. من شنیده ام که ماشین های حمل بنزین در ترافیک گیر کرده و نمی توانند به شهرهای شمالی برسند. خودروهای زیادی در جاده های منتهی به شهرهای شمالی هستند.

یک مسافر نیز در رابطه با وضعیت بنزین شهرهای شمالی می گوید: از صبح چهارشنبه بنزین نایاب شده است. من از صبح تا ظهر به 4 پمپ بنزین در صومعه سرا، کسما، ضیابر و گوراب زرمیخ رفتم اما همه تعطیل بودند و صف های طویلی در پمپ بنزین ها تشکیل شده بود. بسیاری از مسافران نگران برگشت به خانه اند. آنها می ترسند که مجبور شوند تا چند روز در گیلان بمانند.

یکی از مسئولان پمپ بنزین نیز در رابطه با علت کمبود بنزین می گوید: نمی دانیم چرا چنین اتفاقی افتاده است اما احتمالا ماشین ها در راه مانده اند. ممکن است تا غروب مساله حل شود.

همزمان با بحران بنزین در گیلان، در دیگر استان مسافر خیز شمال یعنی مازندران هم مشکلی جدی پیش آمده است. بر اساس گزارش مهر، شهروندان و مسافران غرب مازندران برای سوخت گیری، مسیرهای کیلومتری طی می کنند. به گفته متولیان امر ترافیک سنگین و نرسیدن نفتکش ها سبب غیرفعال شدن مقطعی برخی جایگاه ها شده است.

تعطیلی موقتی و چندساعته جایگاه‌های سوخت در برخی مناطق غرب مازندران نیز از تبعات حضور گسترده مسافران و حجم بالای سفرها در سایه ضعف زیرساخت‌ها در این مناطق محسوب می‌شود و با آنکه کارشناسان و صاحبنظران بارها بر تقویت زیرساخت‌ها متناسب با جمعیت شناور و گردشگران تاکید کرده‌اند اما همچنان شاهد نارسایی‌هایی در این بخش‌ها هستیم.

قفل و یکطرفه شده جاده کندوان و بروز مشکل برای اهالی حاشیه نشین و بومی از یک سو، کمبود سوخت و تعطیلی موقتی جایگاه‌ها، افزایش مصرف انرژی، زیرساخت‌های محدود درمانی و گردشگری و غیره از دیگر تبعات و پیامدهای گردشگری انبوه و مدیریت نشده در مازندران محسوب می‌شود.

217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان