عکس ؛ بازگشت نیسان پاترول افسانه‌ای با چهره‌ای تازه

پس از ۱۴ سال، نیسان سرانجام نسل جدید پاترول را با تغییرات فراوان، پیشرانهٔ جدید V۶، کابین پر از تکنولوژی و طراحی متمایز معرفی کرده است.

عکس ؛ بازگشت نیسان پاترول افسانه‌ای با چهره‌ای تازه

به گزارش خبرآنلاین، نسل جدید پاترول در ابوظبی رونمایی شده است یعنی جایی یکی از محبوب‌ترین خودروهای منطقه محسوب می‌شود و فروش بیشتری نسبت به تویوتا لندکروزر دارد. پاترول جدید مثل نسل قبلی در بازار ایالات‌متحده هم با نام آرمادا عرضه خواهد شد. یکی از تغییرات مهم نسل جدید این شاسی‌بلند ژاپنی، کنار گذاشتن پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی قبلی و جایگزینی آن با یک موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربوی جدید است که از اینفینیتی QX80 قرض گرفته شده است. این پیشرانه در سینهٔ پاترول 425 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که افزایش 25 اسب بخاری و 140 نیوتن متری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد. انتقال نیرو هم حالا توسط یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک جدید صورت می‌گیرد.

به نقل از پدال، پاترول مدل 2025 هرچند طراحی کاملاً جدیدی دارد که لوکس‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد اما تناسبات جعبه‌ای شکل خود را حفظ کرده است. در جلوی خودرو چراغ‌های C شکل LED جدیدی جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که جلوپنجرهٔ V-Motion نیسان هم عریض‌تر شده است. در عقب هم چراغ‌های عمودی را می‌بینیم که بی‌شباهت به شاسی‌بلندهای فول سایز آمریکایی نیستند و توسط یک نوار LED که روی پانلی مشکی‌رنگ کار شده به هم متصل شده‌اند. در نسل جدید پاترول / آرمادا، استحکام پیچشی 25 درصد نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده و به گفتهٔ نیسان، کیفیت سواری بهتر شده است. حداکثر ظرفیت یدک کشی این خودرو نیز به 3850 کیلوگرم می‌رسد.

عکس ؛ بازگشت نیسان پاترول افسانه‌ای با چهره‌ای تازه

پاترول جدید از تکنولوژی کاپوت نامرئی بهره می‌برد که در هنگام آفرود امکان تنظیم دقیق جهت چرخ‌های جلو را برای راننده فراهم می‌کند. این خودرو همچنین می‌تواند حداکثر تا عمق 70 سانتی‌متری آب حرکت کند. نیسان برای شاسی‌بلند پرچم‌دار خود شش حالت رانندگی مختلف شامل اقتصادی، اسپرت، استاندارد، صخره، ماسه و گل‌ولای را هم در نظر گرفته است. در بازار آمریکا، کسانی که علاقهٔ چندانی به آفرود رفتن با آرمادا ندارند، می‌توانند سراغ تیپ لوکس پلاتینوم رزرو بروند که با رینگ‌های 22 اینچی اختصاصی، سیستم تعلیق بادی تطبیقی و ماساژور صندلی راننده، در صدر این خانواده قرار می‌گیرد.

در داخل پاترول جدید شاهد طراحی لوکس و زیبایی با دو نمایشگر 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی هستیم که همراه با امکاناتی مثل نمایشگر هدآپ 7 اینچی، کنترل تهویهٔ چند منطقه‌ای، نورپردازی 64 رنگ، گرم‌کن صندلی‌های جلو، نمایشگرهای 12.3 اینچی برای عقب، سیستم صوتی با 12 بلندگو و… ارائه می‌شود. برای انتخاب دنده نیز دکمه‌هایی روی کنسول مرکزی در نظر گرفته شده است. در بخش ایمنی، نیسان تجهیزاتی مثل ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار، سیستم پایش نقاط کور، دوربین جلوی 170 درجه و پکیج کمک‌رانندهٔ ProPilot با سیستم‌هایی مثل کروز کنترل تطبیقی را به‌صورت استاندارد برای پاترول و آرمادا در نظر گرفته است. در تیپ‌های بالاتر، پکیج ProPilot 2.1 هم ارائه خواهد شد که با کنترل ترمز، پدال گاز و فرمان، امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بزرگراه فراهم می‌کند.

عکس ؛ بازگشت نیسان پاترول افسانه‌ای با چهره‌ای تازه

قیمت نسل جدید نیسان پاترول در خاورمیانه از حدود 65 هزار دلار آغاز می‌شود و تا 105 هزار دلار بالا می‌رود. قیمت آرمادا برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده است ولی نیسان رقابت با خودروهایی مثل شورلت تاهو، فورد اکسپدیشن و تویوتا سکویا را در نظر دارد. این خودرو اواخر امسال راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد ولی خریداران بازارهای فرمان راست مثل استرالیا باید تا اواخر سال 2026 برای عرضهٔ پاترول صبر کنند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان