واکنش جلایی پور به ادعای چند دسته شدن اصلاح‌طلبان/ دسته دوم اصلاح‌طلبان مثل ظریف در انتخابات کت درنیاوردند

جلایی پور درباره رویکرد اصلاح‌طلبان در مقابل دولت پزشکیان گفت: در انتخابات ١۴٠٣ اصلاح‌طلبان یک پارچه‌تر شدند.

واکنش جلایی پور به ادعای چند دسته شدن اصلاح‌طلبان/ دسته دوم اصلاح‌طلبان مثل ظریف در انتخابات کت درنیاوردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا جلایی‌پور، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه تهران، در بخشی از گفت‌وگویی با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به رویکرد اصلاح‌طلبان در مقابل دولت پزشکیان و این ادعا که جریان اصلاحات در مواجهه با دولت پزشکیان چند دسته شده است، گفت: جامعه ایران برای مدت طولانی با انواعی از معضلات و ناترازی‌ها روبرو بوده و هست. نظام سیاسی از انتخابات سال ٩٨ بسته عمل کرده و به سختی تن به تغییرات داده است. لذا در چنین شرایطی از انتخابات ١4٠٠ به بعد اصلاح‌طلبان تقریبا به دو گرایش تقسیم شدند. یک گرایش در جبهه اصلاحات برای تغییر وضعیت پیش آمده همچنان بر مشارکت فعال در انتخابات تاکید داشت و دارد.

وی ادامه داد: این دسته حتی در انتخابات ١4٠٠ و ١4٠٢ در انتخاب شرکت کردند و در انتخابات ١4٠٠ از همتی دفاع کردند و البته شکست خوردند. در انتخابات ١4٠٢ هم شرکت کردند و توانستند در ایجاد یک فراکسیون میانه‌رو (بین هشتاد تا صد نفر) در مجلس اخیر نقش داشته باشند. 110  اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار که بیانیه روزنه‌گشایی را در جریان انتخابات ١4٠٢ امضا کردند همه اصلاح‌طلب و از همین گرایش نخست بودند.

جلایی پور با بیان اینکه گرایش دوم اصلاح‌طلبانی بودند که با توجه به حجم نارضایتی‌ها و با توجه به نظارت سخت‌گیرانه استصوابی شرکت در انتخابات ١4٠٠ و ١4٠٢ را مفید نمی‌دانستند و مثل گرایش اول در انتخابات «فعال» نبودند، گفت: اما در انتخابات ١4٠٣ آقای خاتمی که مورد قبول همه اصلاح‌طلبان هست در انتخابات فعال شد و از پزشکیان حمایت کرد. و جبهه اصلاح‌طلبان هم در انتخابات شرکت کرد و از پزشکیان حمایت کرد. لذا در انتخابات ١4٠٣ اصلاح‌طلبان یک پارچه‌تر شدند. با این همه وقتی به داخل شخصیت‌ها و تشکل‌های جبهه نگاه می‌کردید گرایش اول در انتخابات گرم‌تر و فعال‌تر بود و گرایش دوم گرم نبود و بیشتر در انتخابات شرکت کردند و مثل دکتر ظریف در انتخابات کت درنیاوردند. 

وی افزود: این توضیحاتی که دادم همان شرایطی است که ناظر بیرونی وقتی به جبهه نگاه می‌کند، احساس چند دستگی می‌کند. در صورتی با توضیحی که دادم این دو گرایش در ١4٠٣ در درون جبهه اصلاحات بیشتر به هم نزدیک شدند. 

29215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان