قضات آن دادگاه کذایی باید حتی از فکر بازداشت پوتین به رعشه بیفتند

معاون شورای امنیت ملی روسیه درباره هرگونه اقدامی در راستای اجرای حکم دیوان بین‌المللی کیفری مبنی بر بازداشت رئیس جمهور این کشور، هشداری جدی داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که دیوان بین‌المللی کیفری قبل از اجرای حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حتما باید درباره آن «خیلی خوب فکر کند»!

به گزارش مدودف، مدودف در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا درباره سفر پوتین به مغولستان که عضو دیوان بین‌المللی کیفری محسوب می‌شود، گفت: مغولستانی‌ها به دیوان بین‌المللی کیفری و سیاستمداران اروپایی بی‌اعتنایی کردند. اگر من به جای یکی از قضات یا دادستان‌های این به اصطلاح «دادگاه» بودم، از این فکر که چند ابله بخواهند حکم غیرمشروع آنها را اجرا کنند، لرزه به جانم می‌افتاد چون در این صورت، جان آنها هم بیشتر از آن تکه کاغذ ارزش نخواهد داشت!

سفر پوتین به مغولستان از آن جهت اهمیت دارد که این کشور جزو اعضای دیوان کیفری بین المللی است. این دادگاه مارس پارسال با طرح اتهامات جنایت جنگی مبنی بر کوچاندن غیرقانونی صدها کودک اوکراینی از این کشور و انتقال آنها به روسیه، برای رئیس جمهور روسیه قرار بازداشت صادر کرد. کرملین این اتهامات را قویاً رد کرده و آن را تحت‌تاثیر انگیزه‌های سیاسی خوانده است. مدودف بلافاصله پس از صدور این حکم، آن را «از لحاظ قانونی کن لم یکن» خواند. 

این حکم، 124 عضو دادگاه بین المللی از جمله مغولستان را ملزم می‌کند که در صورت ورود پوتین به خاک کشورشان، پوتین را بازداشت و برای محاکمه به لاهه منتقل کنند. وزارت خارجه اوکراین پس از اطلاع از سفر پوتین به اولان‌باتور در بیانیه‌ای از مقامات مغولستان خواست تا با تبعیت از حکم بین‌المللی بازداشت پوتین، او را دستگیر کند!
310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان