۲۷ هکتار از مراتع علی‌آباد کتول در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش‌سوزی چند روز گذشته منطقه سخت‌گذر «حاجی لنگ» در «سیاه‌مرزکوه دهنه محمدآباد» شهرستان علی آبادکتول، نزدیک به ۲۷ هکتار از مراتع و عرصه‌های طبیعی این منطقه را نابود کرد.

27 هکتار از مراتع علی‌آباد کتول در آتش سوخت

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا حمید سلامتی اظهار کرد: علت این آتش سوزی به سبب سخت‌گذر بودن منطقه و نبود تردد انسانی هنوز مشخص نیست ولی وزش باد، افزایش دما و وجود پوشش گیاهی در گسترش آن تاثیر به سزایی داشت.

وی ادامه داد: برای خاموش‌کردن آتش مراتع علی‌آبادکتول از 120 نیروی منابع طبیعی و مردم بومی منطقه با بهره‌گیری از چرخبال برای انتقال آن‌ها و انجام 4 سورتی پرواز در عصر یکشنبه و صبح دوشنبه، استفاده شده است.

سلامتی بیان کرد: گروهی 10 نفره تا صبح امروز (سه شنبه) در محل آتش سوزی برای اطمینان از شعله ور نشدن دوباره آتش حضور دارند.

وی از مردم خواست با توجه به افزایش دما از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی پرهیز کنند و در صورت نیاز به روشن کردن، پیش از ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند تا با کوچک‌ترین وزش باد آتش زیر خاکستر شعله نگیرد.

شهرستان علی‌آبادکتول با گستره یک‌هزار و 160 کیلومترمربع، 91 هزار عرصه منابع طبیعی دارد که 73 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان