پایتختی میان اقیانوس/ عکس

ماله (Male) پایتخت جمهوری مالدیو است و جزو شهرهای کوچک در سطح جهان محسوب می‌شود. این شهر کوچک و جزیره‌ای در اقیانوس هند واقع شده و به عنوان مرکز اقتصادی، فرهنگی و اداری مالدیو شناخته می‌شود.

پایتختی میان اقیانوس/ عکس

فرهاد طالبیان: جمهوری مالدیو، ‎کشوری جزیره‌ای واقع در اقیانوس هند است که 520 هزار ‏نفر جمعیت دارد. فاصله‌ این مجمع‌الجزایر از سرزمین اصلی قاره آسیا 750 کیلومتر است و ازنظر جمعیتی و مساحتی هم کوچک‌ترین کشور قاره آسیا و کم‌ارتفاع‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود. مالدیو، مکانی فوق‌العاده زیبا برای گردشگری است.

مردم مسلمان مالدیو در سال 1965 تصمیم گرفتند از بریتانیا مستقل شوند و در نهایت جمهوری مالدیو را تشکیل دادند که مجموعه‌ای از چند جزیره و استان‌های مختلف است.

پایتختی میان اقیانوس/ عکس

پایتخت مالدیو شهری به‌نام «ماله» است. این شهر با حدود 6 هزار کیلومتر وسعت، بزرگ‌ترین شهر مالدیو محسوب می‌شود. البته از کشوری که ازنظر تراکم جمیعتی در رتبه ششم دنیا قرار گرفته، باید انتظار پایتختی فشرده را ازنظر جمعیتی و بافت مسکونی داشته باشیم.

معمولاً گردشگران از ماله به سایر نقاط مالدیو می‌روند؛ زیرا فرودگاه این کشور در پایتخت مالدیو قرار گرفته است. درضمن این شهرِ جزیره‌ای، با کشور سریلانکا مرز مشترک آبی دارد. ماله نیز مانند بیشتر مناطق کشور مالدیو، جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

پایتختی میان اقیانوس/ عکس

مسجد جمعه بزرگ (Grand Friday Mosque) یکی از جاذبه‌های مهم و مذهبی در ماله (Male)، پایتخت مالدیو، است. این مسجد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین مساجد در منطقهٔ جنوب آسیا شناخته می‌شود. این مسجد به عنوان مقصدی مذهبی و گردشگری مهم در ماله شناخته می‌شود.

زیردریایی وال مالدیو یک زیردریایی زیبا در اعماق آب‌های فیروزه‌ای است. در دنیای زیرآب، ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌ها، ماهی‌های صخره‌ای، شیرماهی‌ها، کوسه‌های سفید صخره‌ای، لاک‌پشت‌ها و موج عظیمی از ماهی‌های کوچک به استقبال شما خواهند آمد. دریچه‌هایی برای تماشای کامل مناظر زیر آب برای گردشگران در این زیردریایی تعبیه شده است. هنگامی که در حال لذت از محیط زیر دریا هستید، می‌توانید کشتی‌های شکسته و غرق شده را نیز کشف کنید.

بنای یادبود سونامی (The Tsunami Monument) در ماله (Male)، پایتخت مالدیو، واقع شده است. این یادبود به خاطر سونامی وحشتناک اوایل دسامبر سال 2004 ساخته شده است. سونامی 2004 یکی از بدترین طوفان‌های تاریخ بود که به علت یک زلزله در اقیانوس هند به وقوع پیوست و مناطق بسیاری را در دیگر کشورها نیز تحت تاثیر قرار داد.

بنای یادبود سونامی در ماله به عنوان یک جایگاهی برای خاطره‌سازی از کسانی که در این واقعه فاجعه‌آمیز جان باختند و به عنوان نمادی از انسانیت و تلاش برای بازسازی و بهبود در معرض آسیب قرار گرفته است. این یادبود دارای تندیس‌ها و نمایشگاه‌هایی است که به گردشگران و بازدیدکنندگان فرصت می‌دهد تا به خاطرات و آثار سونامی ادای احترام کنند.

4747

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان