۵ میوه مفید برای داشتن پوست سالم و درخشان

میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می‌کنند. هم‌چنین مواد غذایی غنی از ویتامین A می‌توانند به کاهش آکنه و داشتن پوستی سالم و بی‌نقص کمک کنند.

5 میوه مفید برای داشتن پوست سالم و درخشان

به گزارش خبرآنلاین، حفظ سلامت پوست علاوه بر مراقبت‌های جانبی، نیازمند دریافت مقدار مناسب مواد مغذی از طریق تغذیه است. میوه‌ها منبع فراوانی از مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری هستند. میوه‌هایی که به داشتن پوستی سالم و شاداب کمک می‌کنند، عبارتند از:

1. پرتقال

مصرف روزانه ویتامین C برای داشتن پوستی درخشان ضروری است. ویتامین C موجود در پرتقال به تولید کلاژن کمک می‌کند و علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد.

2. زردآلو

زردآلو سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C است و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند. زردآلو همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند علائم آکنه را بهبود بخشد. این میوه هم‌چنین سرشار از ویتامین A، K و فولات است که در بهبود سلامت کلی پوست موثرند.

3. لیمو

این میوه می‌تواند از بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کند. لیمو سرشار از ویتامین C است و می‌تواند به کاهش علائم پیری، پرپیگمانتاسیون و بهبود جای زخم کمک کند. لیمو در روشن کردن رنگ پوست هم مؤثر است.

4. هندوانه

هندوانه حاوی 92 درصد آب است و به داشتن پوست مرطوب، نرم و لطیف کمک می‌کند. این میوه هم‌چنین حاوی ویتامین C، A، B1، B6 و لیکوپن است که این مواد مغذی برای بهبود سلامت کلی بافت پوست ضروری هستند.

5. خیار

خیار، به‌عنوان یک آبرسان طبیعی برای پوست، حاوی ویتامین C و ویتامین K است و در حفظ سلامت و درخشندگی پوست نقش دارد. هم‌چنین به کاهش پف و تیرگی پوست دور چشم کمک می‌کند.

منبع: skinkraft

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان