پهپاد مافوق صوت در راه آسمان/ عکس

پهپاد مافوق صوت استارتاپ Hermeus تا سال ۲۰۲۶-۲۰۲۷ با استفاده از سیستم پیشران Chimera II به سرعت‌های بالاتر از ۵ ماخ دست خواهد یافت و از فناوری‌های جدید در مدل‌های مختلف Mk ۱، Mk ۲ و Mk ۳ بهره‌خواهد برد. در نهایت پهپاد نظامی با سرعت پنج ماخ تولید خواهد شد.

پهپاد مافوق صوت در راه آسمان/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پهپاد مافوق صوت قرار است تا سال‌های 2026-2027 توسعه یابد. استارتاپ Hermeus در حال توسعه سیستم پیشرانش مافوق صوت برای وسایل نقلیه خود، Quarterhorse و Darkhorse، است که این سیستم می‌تواند به سرعت‌های بیش از 5 ماخ در این بازه‌ی زمانی دست یابد.

نسخه‌های پروازی مختلف پهپاد مافوق صوت

Mk 1: اولین نسخه پروازی Quarterhorse، موسوم به Mk 1، برای آزمایش‌های پروازی در اواخر سال 2024 آماده شده‌است. این آزمایش‌ها روی برخاست و فرود با سرعت بالا متمرکز خواهد بود.

Mk 2: برنامه‌ریزی شده‌است که در سال 2025، Mk 2 با موتور Pratt و Whitney F100 به پرواز مافوق صوت دست یابد. این نسخه به‌عنوان مقدمه‌ای برای توانایی‌های کامل مافوق صوت در نسخه‌های آتی عمل خواهد کرد.

Mk 3: پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2026، Mk 3 توسعه یابد و از سیستم پیشران Chimera II استفاده‌کند که شامل موتور F100 تغییر یافته‌است. این نسخه به‌دنبال دستیابی به سرعت‌های بیش از 3.3 ماخ است و از آزمایش‌های وزارت دفاع ایالات متحده، پشتیبانی می‌کند.

پهپاد مافوق صوت در راه آسمان/ عکس

توسعه یک موتور ترکیبی؛ یک توربوجت و یک رمجت

Hermeus در حال توسعه یک موتور ترکیبی توربین و چرخه‌ای به نام Chimera است که دو موتور را در یک سیستم ترکیب می‌کند: یک توربوجت برای سرعت‌های پایین‌تر و یک رمجت برای سرعت‌های بالاتر.

Chimera II: این نسخه ارتقاء یافته موتور Chimera است که از موتور F100 به جای J85 استفاده‌می‌کند. این موتور بزرگ‌تر است و Hermeus خود پس‌سوزهای آن‌را ساخته است. آن‌ها پس‌سوزهای استاندارد را قطع کرده، و سپس توربین‌ها را سریع‌تر می‌چرخانند تا عملکرد بهتری داشته باشند. موتور F100 مورد استفاده‌در Chimera II در حالت بیشینه پس‌سوز برای چند دقیقه در ابتدای پرواز عمل خواهد کرد.

سیستم رمجت: در سرعت‌های بالاتر، سیستم رمجت جایگزین توربوجت می‌شود و شامل یک ورودی، محفظه احتراق رم، و سیستم بای‌پس است که توسط Hermeus توسعه‌یافته‌است. این سیستم حتی از پس‌سوز به‌عنوان یک رمجت نیز استفاده‌می‌کرد.

سیستم بای‌پس: این سیستم به هوا اجازه‌می‌دهد که هنگام انتقال به رمجت، از توربوجت عبور کرده، و مستقیما، به رمجت وارد شود.

انتقال موتور: توربوجت F100 هواپیما را تا حدود سرعت 3 ماخ شتاب می‌دهد. سپس موتور به‌طور کامل بای‌پس شده، و رمجت مسئولیت را به‌عهده‌می‌گیرد. در این حین، توربوجت به‌طور کامل خاموش و خنک می‌شود. پهپاد برای افزایش سرعت به چهار ماخ و بیشتر به یک شیرجه تند وارد خواهد شد.

Darkhorse: این پهپادهای نظامی از سیستم پیشران Chimera II استفاده‌کرده، و برای دستیابی به سرعت‌های مافوق صوت (بیش از 5 ماخ) طراحی شده‌اند.

منبع: nextbigfuture

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان