سیگنال بازگشت به FATF به بازار ارز/ طلا در بازار نایاب شد

معامله گران معتقدند تعطیلی‌های این هفته می‌تواند مسیر معاملات را برهم زند و در پشت‌خط مسیر قیمت‌ها را دستخوش تغییر کند.

سیگنال بازگشت به FATF به بازار ارز/ طلا در بازار نایاب شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین روز هفته برای بازار طلا و ارز با حرکت به سمت مرزهای مقاومتی همراه شد و قیمت ها در حالی مسیر صعودی را در پیش گرفتند که دو سیگنال متناقض به بازار رسید. سیگنال اول کاهشی بود و در پی آن قیمت سکه حواله کانال 44 میلیون را از دست داد.  در مقابل سیگنال دوم افزایشی بود و قیمت طلای آبشده را صعودی کرد. بازار طلا و سکه پس از دریافت این دو سیگنال متناقض،  با رشد ارزش طلای آبشده همراهی کرد و کاهش سکه حواله را چپ‌زنی قلمداد کرد؛ روندی که در پی آن قیمت سکه در روز یکشنبه با صعود به سمت میانه کانال 43 میلیون حرکت کرد و قیمت طلای آبشده هم نزدیک مرز مقاومت خود در پله هشتم کانال 15 میلیون ایستاد. رشد بازار طلا و سکه در حالی رقم خورد که بازار ارز افزایش چندانی نداشت و تا بدین لحظه در عبور از مرزهای مقاومت ناکام مانده است.

اقتصادنیوز نوشت: به عقیده تحلیلگران رشد بازار طلا و سکه در این هفته ناشی از دو عامل مهم است.  از منظر معامله‌گران بازار طلا و سکه به دلیل کم بودن جنس نقدی (طلا)  در بازار به سمت صعود پیش رفته است. اما معامله‌گران دلیل دوم را به تعطیلات سریالی هفته جاری مرتبط می دادند و معتقدند بازار در پی تعدد تعطیلات قیمت طلا و سکه را به سمت افزایش هدایت خواهد کرد تا ریسک صعود را از قبل در قیمت منعکس کند؛ روندی که در پی آن قیمت دلار در هرات امروز را در 59 هزار و 250 تومان بازگشایی کرد و با افزایش تا میانه کانال 59 هزار تومان بالا رفت و سپس در 59 هزار 500 تومان معامله شد. معامله‌گران فنی محدوده مقاومتی 59 هزار و 630 تا 59 هزار و 650 تومان را برای دلار هرات مهم می‌دانند و معتقدند پیش شرط صعود قوی اسکناس آمریکایی،  عبور از 59 هزار و 700 تومان خواهد بود. همچنین به عقیده این گروه سطح حمایتی امروز دلار 59 هزار تومان و کف قوی آن 58 و 500 تومان است.

قیمت دلار در تهران نیز پس از آن که در معاملات پشت خطی تا 59 هزار و 850 تومان بالا رفته بود، امروز را با گپ منفی 250 تومانی شروع کرد. قیمت دلار تهران در نیمه دوم معاملات همچون هرات افزایشی شد و تا 59 هزار و 800 تومان بالا رفت و در نهایت 59 هزار و 750 تومان معامله شد.

به عقیده تحلیلگران مرز حمایتی 59 هزار و 200 تومان برای دلار تهران مهم است و در صورت عبور از این مرز، دلار در تهران تا 58 هزار و 400 تومان عقب‌نشینی خواهد کرد. همچنین مرز مقاومتی 59 هزار و 800 تومان برای دلار مهم است و در صورتی که این مرز شکسته شود و اسکناس آمریکایی بالای این عدد تثبیت ساعتی دهد، مرزهای بالاتر در دسترس خواهد بود. به گزارش اقتصادنیوز، امروز قیمت درهم امارات هم با گپ منفی 50 تومانی، در 16 هزار و 200 تومان معاملات روزانه را آغاز کرد و با روندی صعودی تا 16 هزار و 280 تومان پیش‌روی کرد و در نهایت در 16 هزار و 270 تومان به کار خود پایان داد.

امروز در بازار رسمی هم قیمت دلار مبادله‌ای و یورو مبادله‌ای هم مسیر شدند و افزایش یافتند. قیمت دلار نیما هم از 45 هزار و 500 تومان عبور کرد.  بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با گپ مثبت 55 تومانی، 49290 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم با افزایش 51 تومانی، 45512 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با افزایش، 54479 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم با افزایش، به 50303 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، 13421 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز 12392 تومان قیمت خورد.

بازار رمزارزها هم امروز نوسانی دنبال شد و معامله گران شاهد کاهش بیت کوین و افزایش قیمت تتر بودند و قیمت بیت‌کوین که در ابتدای روز 58 هزار و 915 دلار معامله شد، با کاهش تا 58 هزار و 386 دلار پایین آمد و مسیر افزایش قیمت تتر به کانال 60 هزار تومان را هموار کرد. قیمت تتر که با صعود به 60 هزار و 200 تومان رسید؛  هنوز هم بالاتر از دلار در حال معامله است، این در حالیست که طی یک هفته گذشته تتر نتوانسته در کانال 60 تثبیت دهد و پشت این مرز مهم نوسان داده است.

بازار طلا و سکه هم شاهد رشد قیمت‌ها بود و طلای آبشده در 15 میلیون و 694 هزار تومان روز معاملاتی خود را آغاز کرد و با طی کردن روند صعودی تا 15 میلیون و 895 هزار تومان بالا رفت. قیمت اونس طلا نیز با تعطیلی آخر هفته بازار جهانی، کماکان در 2503 دلار معامله در حال معامله است. قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز امروز با افزایشی که تجربه کرد،  به سه میلیون و 665 هزار تومان رسید.  قیمت سکه امامی هم امروز کار خود را در 43 میلیون و 50 هزار تومان آغاز کرد و این فلز گرانبهای داخلی با صعود تا میانه کانال پیش رفت و در 43 میلیون و 550 هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم سکه و ربع سکه هم امروز با افزایش به ترتیب تا 23 میلیون و 500 هزار تومان و 15 میلیون و 500 هزار تومان صعود کردند و سپس با کمی عقب‌نشینی به ترتیب 23 میلیون و 450 هزار و 15 میلیون و 450 هزار تومان معامله شدند.

تحلیلگران شرط صعود طلای آبشده را شکستن و تثبیت بالای مرز مقاومتی 15 میلیون و 860 هزار تومان می‌دانند که در این صورت مرز مقاومت بعدی 15 میلیون و 940 هزار تومان است. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از تحلیلگران، مرز مقاومت 43 میلیون و 900 هزار تومان برای سکه مهم است که در صورت عبور از این مرز و تثبیت بالای آن، قیمت سکه امامی توانایی صعود تا کانال 45 میلیون را دارد. همچنین آن‌ها با اشاره به مرز حمایتی 42 میلیون و 550 هزار تومان بر این باورند که قیمت سکه امامی با ریزش تا زیر این مرز، قادر به کاهش تا 41 میلیون و 300 هزار تومان است.

به عقیده معامله‌گران تعطیلی‌های این هفته می‌تواند مسیر معاملات را برهم زند و در پشت‌خط مسیر قیمت‌ها را دستخوش تغییر کند. همچنین امروز در حالی که انتظار می‌رفت بازار طلا و سکه در هفته جاری تعطیل باشد، خبری در بین معامله‌گران دست به دست شد که صنف طلا و جواهر روز سه شنبه را تعطیل نکرده است.

خبر بررسی مقدمات پیوستن به FATF در شورای معاونین وزارت اقتصاد دیگر خبر مهمی بود که امروز مورد توجه قرار گرفت. براساس خبر منتشر شده  «نخستین جلسه شورای معاونین وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت چهاردهم» به ریاست عبدالناصر همتی برگزار شد و در آن مقدمات و ضرورت‌های پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی (fatf)، مسائل گمرکی و آماری مربوط به واردات مواد اولیه و ثبت سفارشات مورد بررسی قرار گرفت.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان