واکنش گوترش به کشف اجساد اسرای صهیونیست در رفح

دبیرکل سازمان ملل نسبت به کشف اجساد اسرای صهیونیست از نوار غزه واکنش نشان داد.

واکنش گوترش به کشف اجساد اسرای صهیونیست در رفح

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد خارج کردن اجساد اسرای صهیونیست یادآور لزوم آزادی تمامی اسرا و پایان دادن به «کابوس جنگ» در نوار غزه است.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، این اظهارات دبیرکل سازمان ملل پس از آن بیان شد که ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد نیروهای ارتش با همکاری آژانس امنیت عمومی (شین بت) روز شنبه اجساد 6 اسیر صهیونیست را از داخل یک تونل زیرزمینی در منطقه رفح پیدا کرده و بازگرداندند. کشته شدن این 6 اسیر منجر به انتقادات زیادی در سرزمین‌های اشغالی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و اعتراضات گسترده خانواده‌های اسرا شده است.

پیشتر روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: سه تن از اسرایی که اجسادشان پیدا شد در لیستی قرار داشتند که حماس دوم ژوئیه با آزادی آنها موافقت کرده بود.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مسؤولان امنیتی گزارش داد که این رژیم می‌توانست در راستای معامله تبادل اسرا با حماس چهار تن از این اسرا را آزاد کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به‌رغم کارشکنی‌ها در مسیر تبادل اسرا ادعا کرد این رژیم به دستیابی به توافقی برای آزادی بقیه اسرای صهیونیست در غزه پایبند است.

نتانیاهو مدعی شد: تلاش‌ها برای آزادی اسرا از دسامبر تاکنون ادامه داشته است. اسرائیل مذاکرات فشرده‌ای را برگزار کرده است اما حماس با برگزاری هرگونه مذاکرات واقعی و هر پیشنهادی مخالفت می‌کند.

پیش از این «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: مسؤولیت مرگ اسرای اسرائیلی در غزه برعهده رژیم اشغالگر است که همچنان بر ادامه جنگ نسل‌کشی و فرار از توافق آتش‌بس پافشاری می‌کند. این مسؤولیت همچنین بر دوش دولت آمریکا است به این دلیل که از این تجاوزات جانبداری و حمایت و در آن مشارکت می‌کند.

الرشق گفت: کسی که هر روز ملت ما را می‌کشد رژیم اشغالگر است که با سلاح آمریکا این کار را می‌کند. اسرایی که اجسادشان در نوار غزه پیدا شد تنها در بمباران‌های رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. اگر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مایل به حفظ جان اسرا است باید حمایت مالی و تسلیحاتی خود را از دشمن صهیونیستی متوقف کرده و بر رژیم اشغالگر برای پایان فوری تجاوز آن فشار بیاورد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان