تسبیحات حضرت زهرا چه تاثیراتی دارد؟

تسبیحات حضرت فاطمه سلام الله(س ) مصداق همان ذکر کثیری است که در قرآن کریم به آن اشاره شده که «اُذکُرُوا اللّهَ ذِکراً کَثیراً».

تسبیحات حضرت زهرا چه تاثیراتی دارد؟

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، تسبیح امر مهمی است که باید به آن دقت شود. باید بدانیم که اگر عملی، ذکر و تسبیحی در شأن و منزلت از این تسبیحات والاتر و بالاتر بود، حتماً پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله آن را به حضرت فاطمه سلام الله علیها آموزش می‌دادند، درواقع نبی مکرم اسلام بهترین را به دختر بزرگوار خود هدیه داده‌اند که ذکر کثیر است.

تسبیحات حضرت فاطمه سلام الله (س ) مصداق همان ذکر کثیری است که در قرآن کریم به آن اشاره شده که «اُذکُرُوا اللّهَ ذِکراً کَثیراً»؟ بله. در روایتی اشاره شده است که همین سؤال را از اهل بیت علیهم السلام پرسیدند و جواب گرفتند که «ذکر کثیر همان تسبیح مادرمان حضرت فاطمه علی‌ها السلام است.»، بنابراین اگر کسی از روی اعتقاد این تسبیح را بگوید، در واقع ذکر کثیر را گفته است.

برکت‌های تسبیحات حضرت صدیقه طاهره (س)
فضیلت دیگر تسبیحات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، پاک شدن از گناهان است، چنان‌که در روایتی نقل شده است که شخصی به‌ خدمت امام صادق علیه السلام رفت و از زیاد بودن گناهان خود پیش آن حضرت درددل کرد. امام صادق علیه السلام به او فرمودند که «برای پاک شدن و دور ماندن از گناهان، تسبیح مادرم را بگویید و در پایان آن ذکر استغفرالله را تکرار کنید، با این روش هم شیطان از شما دور می‌شود و هم خداوند متعال از شما راضی می‌شود».

یکی دیگر از برکت‌های تسبیحات حضرت صدیقه طاهره سلام الله علی‌ها هم‌ردیف کردن گوینده آن با صدقه دهندگان در راه خداست، چنان‌که روایت شده است عده‌ای از مردم فقیر و افرادی که توان مالی برای صدقه دادن و کمک به دیگران را نداشتند، در خدمت امام جعفر صادق علیه السلام اظهار ناراحتی کردند: «ما مانند مردم ثروتمند دارایی و املاکی نداریم که بتوانیم در راه خدا صدقه بدهیم، آیا راهی برای جبران برای ما وجود دارد؟».

از امیرمومنان امام علی(ع) نقل شده، که فرمودند: «یکی از پادشاهان عجم برده ای به پیامبر(ص) هدیه نمود، من به فاطمه(س) گفتم نزد رسول خدا(ص) برو و خدمتگزاری برای خود درخواست کن. زهرا نزد رسول خدا رفت و این موضوع را با ایشان در میان گذارد، پیامبر(ص) فرمودند: «فاطمه جان! چیزی به تو دهم که برایت از خادم و آنچه در دنیاست بهتر باشد؛ بعد از نماز، 34 بار الله اکبر و 33 مرتبه الحمدلله و 33 بار سبحان الله بگو.

آنگاه این اذکار سه گانه را با «لااله الاالله.» پایان بخش، و این برای تو از آنچه خواسته ای و از دنیا و آنچه در دنیا است بهتر خواهد بود.»
امام باقر(ع) می فرمایند: «هر کس تسبیحات حضرت فاطمه(ع) را به جا آورد و پس از آن استغفار کند، مورد مغفرت قرار می ‏گیرد، و آن تسبیح به زبان صد تا است، و در میزان (اعمال) هزار (ثواب) دارد، و شیطان را دور کرده، و خدای رحمان را خشنود و راضی می ‏نماید».

یکی از یاران امام صادق(ع) نزد آن حضرت(ع) آمده و از کم‌‏شنوایی گوش خود نزد ایشان شکایت کرد. امام(ع) به او فرمودند: «چه چیز مانع و جلوگیر تو است و چرا غافلی از تسبیح حضرت فاطمه؟»

آن مرد پرسید: قربانت گردم، تسبیح فاطمه(س) چیست و چگونه است؟ حضرت(س) فرمود: «34 مرتبه «الله ‏اکبر»، 33 مرتبه «الحمدلله» و 33 مرتبه «سبحان‏ الله» که یکصد عدد می‌‏شود. آن مرد گوید: و من این کار را در اندک زمانی انجام دادم و کم ‏شنوایم برطرف شد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان