احمد خرم: تا چه زمانی می‌خواهیم نقد کنیم و یقه همدیگر را بگیریم؟/ اکثر منابع مالی توسعه یا فراموش شده‌اند یا به جیب دزدان داخلی و خارجی ریخته شده است

احمد خرم با بیان اینکه ما نباید با وجود سرمایه‌هایی که داریم، حتی یک بیکار و فقیر داشته باشیم، گفت: ما به کشور ثروتمندِ فقیر تبدیل شده‌ایم، ما کشور چهارم به لحاظ منابع و معادن هستیم، از لحاظ نفت و گاز و تیتانیوم کشور اول هستیم و از نظر توریسم طبیعی و تاریخی جز ۵ کشور دنیا هستیم.

احمد خرم: تا چه زمانی می‌خواهیم نقد کنیم و یقه همدیگر را بگیریم؟/ اکثر منابع مالی توسعه یا فراموش شده‌اند یا به جیب دزدان داخلی و خارجی ریخته شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد خرم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و وزیر راه دولت اصلاحات، در بخشی از گفت و گوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره سهم‌خواهی‌ها از دولت و انتقادات اصلاح طلبان از دولت پزشکیان گفت: ممکن است چنین باشد، ولی حالا زمان سهم‌خواهی نیست و وقت پرداختن به مسائل اقتصادی است که مردم را فیتیله‌پیچ کرده‌ است. حالا مثل اول انقلاب نوبت با عشق کار کردن و حل مسائل و مشکلات است. امروز باید به جای سهم‌خواهی، هرکدام از ما بگوییم، سهم من در ایجاد فرصت‌های شغلی چیست؟ سهم من در شکوفایی و رشد اقتصادی چیست؟

وی ادامه داد: مسئله مهم این است که من با بررسی‌هایی که داشتم، متوجه شدم 43 منبع مالی توسعه در جمهوری اسلامی وجود دارد که فقط، 6-7 مورد از آن‌ها  استفاده می‌شود و باقی منابع فراموش شده‌ یا به جیب دزدان داخلی و خارجی ریخته شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ما نباید با وجود سرمایه‌هایی که داریم، حتی یک بیکار و فقیر داشته باشیم، گفت: ما به کشور ثروتمندِ فقیر تبدیل شده‌ایم، ما کشور چهارم به لحاظ منابع و معادن هستیم، از لحاظ نفت و گاز و تیتانیوم کشور اول هستیم و از نظر توریسم طبیعی و تاریخی جز 5 کشور دنیا هستیم. کشوری که چنین سرمایه هایی دارد، داشتن یک بیکار و فقیر برایش زیاد است. ما کشوری به شدت غنی و دارای سرمایه سنگین هستیم ولی محتاج  و به لحاظ اقتصادی شکست خورده.

وی گفت: باید وارد میدان کار، تلاش، اندیشیدن و راهکارهای علمی یافتن برای حل مشکلات شویم. تا چه زمانی می‌خواهیم نقد کنیم و یقه هم دیگر را بگیریم؟ باید یقه کسانی‌ را که مغرضانه یا از روی جهالت نیروهای زحمت‌کش و کارآمد نظام را از عرصه به‌در می‌کنند، گرفت. یقه کسانی که دست در کیسه بیت‌المال می‌کنند، را باید گرفت. من چند روز پیش شنیدم که یکی از سازمان‌های نظام با یکی از نمایندگان مجلس قرارداد مشاوره بسته و ماهی 60 میلیون تومان به او می‌دهد، به‌عنوان مثال باید جلوی چنین مسائلی را گرفت.

خرم گفت: اگر می‌توانند پشتیبانی مالی کنند، باید برای همه  علی‌السویه باشد. باید میدان را باز کنیم، تا هرکسی می‌تواند ساختار طراحی کند و راهکارعملی برای حل مشکلات دهد، بیاید و کار کند و حق الزحمه معقول هم بگیرد. زمانِ رسیدن به این مسائل است.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان