اوکراین به شهر مرزی بلگورود حمله کرد/ روسیه مدعی تصرف شهرک دیگری در دونتسک شد

مسئولان محلی در شهر بلگورود روسیه می گویند حمله اخیر اوکراین به این منطقه ده‌ها کشته و زخمی به جا گذاشته است.

اوکراین به شهر مرزی بلگورود حمله کرد/ روسیه مدعی تصرف شهرک دیگری در دونتسک شد

به گزارش خبرآنلاین؛ وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور کنترل شهرک «کیرووه» واقع در منطقه دونتسک را که در اوکراین با نام «ورزامسکه» شناخته می‌شود، در دست گرفته‌اند.
دونتسک یکی از چهار منطقه اوکراین است که روسیه اگر چه بر همه آنها کنترل کامل ندارد اما مدعی است که آنها را ضمیمه خاک خود کرده است.
به گزارش عصر ایران؛ کی‌یف و متحدان غربی اوکراین این ادعای سرزمینی را رد کرده و اقدام مسکو در ضمیمه کردن مناطق یاد شده را به بهانه برگزاری همه‌پرسی‌های نمایشی غیرقانونی خوانده‌اند.
اوکراین در این خصوص متعهد شده است که با استفاده از زور هم که شده کلیه مناطق اشغال شده توسط روسیه را پس خواهد گرفت و این ادعای روسیه را نقش بر آب خواهد کرد.
روسیه طی روزهای اخیر مدعی پیشرفت‌هایی در منطقه دونتسک شده و در همین راستا اعلام کرده که در آستانه تصرف شهر پوکروفسک قرار دارد.
این در حالیست که نیروهای اوکراینی پس از حمله غافلگیرانه مرزی در 6 اوت گذشته، همچنان تلاش دارند ضمن حفظ سرزمین‌های تحت کنترل درآورده در منطقه کورسک روسیه، به پیشروی در این منطقه ادامه دهند.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که به تحولات منطقه کورسک اختصاص یافته، اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور حملات تازه اوکراین در این منطقه، از جمله پیشروی‌ها به سمت شهرک‌های کورنیوو و مالایا لوکنیا را دفع کرده‌اند.
مقامات روسی مدعی‌اند که تهاجم کی‌یف به منطقه کورسک نخواهد توانست نیروهای روسیه را از شرق اوکراین، منطقه‌ای که به گفته مسکو پیشروی‌ها همچنان در آن ادامه دارد، منحرف کند.
مسکو همچنین مدعی است که حمله اوکراین به خاک روسیه هزاران نفر از نظامیان اوکراینی را در جبهه‌ای جدید گرفتار که اهمیت استراتژیک یا تاکتیکی اندکی دارد، به دام خواهد انداخت.

حمله اوکراین به شهر مرزی بلگورود

مسئولان محلی در شهر بلگورود روسیه می گویند حمله اخیر اوکراین به این منطقه ده‌ها کشته و زخمی به جا گذاشته است.
یک مقام محلی با تایید این حمله که شامگاه جمعه صورت گرفت، اعلام کرد که دست کم 5 نفر در جریان این حمله کشته و 46 تن دیگر زخمی شدند.
این تازه‌ترین حمله نیروهای ارتش اوکراین به شهر مرزی بلگورود در میان حملات متعدد اخیر به این منطقه طی ماه‌های گذشته به شمار می‌رود.
به گفته ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود، 37 نفر از مجروحان از جمله هفت کودک به بیمارستان‌های این شهر که در 40 کیلومتری مرز شمالی با اوکراین قرار دارد، منتقل شده‌اند.
وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن این حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد: « بار دیگر از همه دولت‌های مسئول و نهادهای بین‌المللی مربوطه می‌خواهیم این حمله تروریستی وحشیانه را به شدت محکوم کرده و از رژیم کی‌یف و حامیان غربی آن که چنین جنایاتی را مرتکب می‌شوند، فاصله بگیرند.»
در بیانیه این وزارتخانه همچنین آمده است که «عملیات نظامی ویژه» روسیه تا رسیدن به همه اهداف، از جمله «غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی» اوکراین، ادامه خواهد داشت.
اوکراین طی ماه‌های اخیر حملات مکرری را به بلگورود و دیگر مناطق مرزی روسیه انجام داده و در حال حاضر نیز بنا به ادعای کی‌یف بیش از یک هزار کیلومتر مربع اراضی منطقه کورسک را تحت کنترل خود دارد.
310310
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان