نگهداری از پنیر نرم و سفت با چند تکنیک امتحان پس داده

اصول نگهداری از پنیر در خانه بسیار ساده می باشد و کافی است نکاتی را در این زمینه رعایت کنید در غیر این صورت امکان این که پنیر شما کپک بزند وجود دارد بنابراین بهتر است این مطلب را با دقت بالایی بخوانید.

نگهداری از پنیر نرم و سفت با چند تکنیک امتحان پس داده

پنیر یکی از خوشمزه ترین بخش های صبحانه برای ایرانی ها می باشد و دارای انواع بسیار زیادی است و برخی از افراد هستند که پنیر را برای مصرف سالانه خودشان تهیه می کنند و دوست دارند روش نگهداری از این را بدانند در این صورت در ادامه شما را با تکنیک های خوب برای نگهداری از پنیر  آشنا می کنیم و اطلاعاتی مفید در این زمینه به شما عزیزان می دهیم.

   روش ماندگاری بهتر پنیر

آشنایی با تکنیک های خوب برای نگهداری از پنیر

پنیر یکی از خوراکی هایی است که به راحتی دچار خرابی و کپک زدگی می شود و دیگر قابل خوردن نخواهد بود از این رو باید این موضوع را در نظر بگیرید که نگهداری از این مورد کار بسیار ساده ای نخواهد بود از این رو بهتر است اطلاعاتی خوب و کاربردی در مورد نحوه مراقبت از پنیر در اختیار داشته باشید تا بدانید که این ماده غذایی را چطور و چگونه نگهداری نمایید. نگهداری از پنیر های نرم و سفت می تواند متفاوت باشد از این رو باید این مورد را در نظر بگیرید که هر کدام از این پنیر ها را بباید جدا و به روش های متفاوت نگهداری نمود.

در نظر داشته باشید که پنیرهایی که سفت هستند مانند پنیر چدار و سفید را می توان بعد از این که درب ان ها را باز کردید به مدت 3 الی 4 هفته در یخچال نگه دارید و نگران خرابی آن ها نشوید. در صورتی که پنیر های نرم مانند پنیر هایی که داری چربی زیادی می باشند را تنها می شود یک هفته درون یخچال قرار داد و از آن ها استفاده کرد. در واقع برای این که بتوانید پنیر های سالم تری را بخرید نیاز است تا تاریخ روی بسته ها را چک کنید و در این صورت باید ببینید که آیا روی پنیر های خریداری شده کپک وجود دارد یا خیر. در صورتی که پنیر های شما سالم باشند ماندگاری هر کدام را برایتان بررسی می کنیم و اطلاعاتی در مورد نحوه مراقبت بهتر از آن ها را به شما خواهیم داد.

همانطور که می دانید در رژیم غذایی ما پنیر از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد و شما می توانید در هر وعده غذایی که دوست داشتید و یا در میان وعده ها با میوه هایی مانند هندوانه و خربزه این ماده غذایی را میل نمایید از این رو این مورد دارای اهمیت زیادی است. اگر از این ماده استفاده زیادی داشته باشید معمولا در مواقعی که پنیر های تازه محلی تولید می شوند از این مورد زیاد می خرید و سعی می کنید برای روز های دیگر سال نیز آن را ذخیره نمایید.

نگهداری بهتر از لبنیات

نگهداری در یخچال

اگر شما نیز این ماده غذایی را در یخچال نگهداری می کنید باید این را بدانید که بعد از مدتی ممکن است این مورد تغییر شکلی داده و بد شکل شده و مزه آن نیز تغییر خواهد کرد. برای این که بتوانید از این موضوعات پیشگیری کنید دو راه وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از کره و دیگری استفاده از کاغذ های روغنی می باشد و در واقع زمانی که شما پنیرها را برش می زنید برای این که پنیر مزه اصلی اش را از دست ندهد باید یک لایه بسیار نازک از کره را روی آن بمالید و بعد آن را برای نگهداری در یخچال قرار دهید.

برخی از افراد هستند که مزه کره را دوست ندارند از این رو این افراد می توانند دور قالب های پنیر یک کاغذ روغنی پیچیده و بعد ان را در یخچال قرار دهند و اگر می خواهید ماندگاری این ماده غذایی را دوچندان نمایید نیاز است تا پنیر ها را در کاغذ های مومی قرار داده و بعد درون ظرف بگذارید و درون یخچال از آن ها مراقبت نمایید.

البته که باید بدانید که بافت همه پنیر ها با هم برابر نمی باشد از این رو روش مراقبت کردن از آن ها نیز متفاوت خواهد شد. برای نگهداری از پنیر های سفت و نرم راه های متفاوت تری وجود دارد و باید بدانید که این مورد ها را بباید به اندازه مناسب خریداری کنید و نباید بگذارید تا زمان استفاده از آن ها طولانی شود.

گذاشتن پنیر در یخچال

مراقبت از پنیر های سفت

برای این که بتوانید از این مدل از پنیر ها در یخچال نگهداری نمایید نیاز است تا این مورد را بدانید که این کار نیازمند این است که شما نکاتی را در این زمینه بدانید. این نکات عبارت اند از :

  • نگهداری از پنیر های سفت در فویل راحت تر بوده و باعث می شود تا این پنیر ها بتوانند طعم خود را حفظ کنند.
  • روکش مخصوص پنیر ها نیز بسیار خوب می باشد و می تواند مراقبت کننده بسیار خوبی برای طعم این پنیر ها باشد از این رو می توانید از این روکش ها تهیه کرده و آن را نگهداری کنید.
  • کاغذ های روغنی شیرینی پزی برای این مدل از پنیر ها خوب می باشند و می توانند از خراب شدنشان پیشگیری نمایند.
  • این پنیر ها را باید در بخش های پایین تر از میوه ها و سبزیجات نگهداری کنید.
  • هر بار که بسته پنیر را باز می کنید باید کاغذ دور آن را تغییر دهید.
  • برای مراقبت بهتر از این مدل از پنیر ها ان ها را می توانید در شیشه های روغن زیتون شناور نمایید و انواعی از طعم دهنده ها را نیز به آن ها اضافه کنید.
  • اگر بافت پنیر شما سفت است و می خواهید آن را نرم تر کنید باید ان را درون آب جوشیده و سرد شده بدون نمک بیندازید و یا درون دوغ به اندازه چند دقیقه بگذارید تا بماند.

انواع پنیر و مراقبت از آن ها

مراقبت از پنیر نرم

نگهداری از پنیر نرم دارای حساسیت های زیادی می باشد و باید بدانید که ماندگاری و طول عمر این مدل از پنیر ها کم تر خواهد بود. در واقع شما می توانید این مدل از پنیر ها را تا سه هفته الی یک ماه درون یخچال نگه دارید و برای ماندگاری بیش تر این مدل از پنیر ها کافی است تا نکاتی را رعایت کنید و این نکات عبارت اند از :

  • قبل از این که این مدل از پنیر ها را بخرید باید به تاریخ تولید آن ها دقت کنید.
  • کپک یکی از عوامل خراب شدن این پنیر ها می باشد از این رو اگر دیدید که پنیر کپک زده است اصلا ان را استفاده نکنید زیرا امکان دارد کپک به بافت های زیرین نیز گسترش یافته باشد و این مورد با چشم قابل دیدن نمی باشد از این رو سعی کنید نگذارید تا این پنیر ها زاد درون یخچال بماند.
  • اگر بافت پنیر شما نرم می باشد و می خواهید آن را تبدیل به پنیر سفت کنید کافی است تا آن را درون آب و نمک جوشیده و سرد شده بیندازید و هر چقدر نمک بیش تری در این آب باشد پنیر سفت تر خواهد شد.

درست کردن آب پنیر

برای این که بتوانید آب نمک را برای پنیر خود درست کنید یک راه بسیار خوب و مطمئن در این زمینه به شما عزیزان معرفی می کنیم تا بتوانید اطلاعاتی خوب و مفید در این میان کسب کنید. استفاده از آب نمک بسیار خوب خواهد بود و مانع از بروز خرابی و کپک زدن و همچنین از بین رفتن مزه پنیر خواهد شد. برای تهیه آب پنیر باید ابتدا در حدود یک لیتر آب یک قاشق نمک و یک قاشق ماست اضافه نمایید.

در واقع مقدار نمک و ماست به سلیقه تان می تواند تغییر کند. در این میان یادتان باشد که میزان آب تهیه شده باید به اندازه ای باشد که روی پنیر را پوشش دهد. این موضوع را فراموش نکنید که هر چه میزان نمک زیاد تر باشد پنیر شما سفت تر خواهد شد. برای نرم کردن پنیری که زیاد سفت شده است می توانید آن را در آب جوشیده و سرد شده بدون نمک قرار دهید و همچنین انداختن تکه های پنیر درون ماست و دوغ نیز می تواند به نرم تر شدن بافت های سفت شده اش کمک کند.

نگهداری از پنیر

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های نحوه خشک کردن بامیه در خانه و نحوه شستن اصولی قارچ اطلاعاتی در مورد  آن ها بدست آورید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان