نظر ۵ مرجع تقلید درباره تاتو یا خالکوبی

پنج مرجع تقلید انجام تاتو یا خالکوبی را با حفظ شرایط جایز می‌دادند.

نظر 5 مرجع تقلید درباره تاتو یا خالکوبی

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، انجام تاتو یا خالکوبی بر روی پوست، می تواند به دلایل مختلفی از جمله یک گرایش فرقه ای و مذهبی و یا به دلیل پوشاندن عیوب پوستی و یا به خاطر زیبایی و یا به دلیل یک دلیل شخصی باشد. حال ببینیم حکم تتو یا خالکوبی در دین مقدس اسلام و از دیدگاه مراجع مختلف چیست.

نظر مراجع تقلید در مورد تاتو یا خالکوبی 

  • نظر آیه الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب: اگر خالکوبی مجرد رنگ باشد و یا در زیر پوست بوده و بر ظاهر پوست چیزی که مانع از رسیدن آب بر آن شود، وجود نداشته باشد، وضو و غسل و نماز صحیح است.
  • دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): فی نفسه جایز است.
  • دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی): هرگاه ضرر خاصّی برای بدن نداشته باشد عکسهای موجب فساد اخلاق در آن نباشد جایز است و در هرحال برای وضو و غسل مشکلی ایجاد نمی کند.
  • پاسخ حضرت آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته) به این شرح است: اگر ضرری برای بدن نداشته باشد، و اشکال آن مستهجن نباشد و باعث وهن شخصیت شخص نشود، بلامانع است. اگر نقشی که خالکوبی می شود، مشتمل بر امر حرامی، مانند تصویر زنان نامحرم نباشد، و در عرف موجب تحقیر شخص نگردد و برای مردان، تشبّه به زنان محسوب نشود، جایز است.
  • دفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی): کار خوبی نیست و در بعضی موارد مانند نقش زدن اسامی مقدسه مثل اسم خدا و پیغمبران و ائمه علیهم السلام حرام است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان