علت ور نیامدن خمیر و نکات داشتن خمیر ایده آل

اگر با مشکل ور نیامدن خمیر مواجه هستید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. استفاده از آرد مرغوب و مخمر مناسب یکی از این موارد هستند.

علت ور نیامدن خمیر و نکات داشتن خمیر ایده آل

زمان‌ هایی که یک خمیر خانگی تهیه می‌ کنید، ممکن است با یک سری مشکلات مواجه شوید. ور نیامدن خمیری که از این مشکلات بوده که در این بخش علل آن را بررسی کرده تا یک خمیر عالی داشته باشید.

دلایل ور نیامدن خمیر:

برای اینکه یک خمیر خوب و لطیف داشته باشید، باید در مرحله اول خمیر شما به خوبی ورآمده باشد. یکی از دلایلی که مانع این امر می‌ شود. استفاده از قالب‌ های بسیار بزرگ بوده که موجب شده تا خمیر به خوبی حجیم نشود.

خمیر ور نیامده

تخمیر:

ممکن است خمیر شما حجیم شود اما در زمان پخت پف آن از بین برود که این موضوع به دلیل استفاده از تخمیر نامناسب است. این موضوع به دلیل این بوده که خمیر شما بیش از حد تخمیر شده و حباب‌ های موجود موجب شده تا در زمان پخت از بین برود اگر بیش از حد تخمیر صورت بگیرد. در نهایت خمیر شما در زمان پخت کم حجم می‌ شود.

سفت شدن خمیر

در صورتی که خمیر شما بیش از حد سفت شده و آرد آن بیش از حد باشد دیگر ورآمده نمی‌ شود. بهتر است خمیر شما کمی چسبناک بوده و کمی رطوبت داشته باشد.

خمیر عمل نیامده

ورز ندادن:

یکی دیگر از علت‌ هایی که موجب شده تا خمیر شما به خوبی حجیم نشود. ورز ندادن به اندازه است. خمیر را روی یک سطح آرد پاشی شده به قدری ورز دهید که دیگر به دست شما نچسبد. کف ظرف را مقداری آرد ریخته و بعد خمیر را درون آن بگذارید تا عمل آید.

استراحت خمیر:

یکی دیگر از دلایل بر نیامدن خمیر استراحت ندادن آن می‌ باشد. شما حتماً باید یک پارچه نخی روی سطح خمیر قرار داده و کنار بگذارید تا خمیر شما دو برابر شود.

نوع آرد:

در برخی از موارد نوع آردی که استفاده می‌ کنید، موجب شده تا خمیر شما سفت شود و به خوبی عمل نیاید. به عنوان مثال: آردهایی که پر سبوس هستند. خمیر را سنگین کرده و در نتیجه به خوبی پف نمی‌ کند. شما باید از آردهای مناسب برای خمیر درست کردن استفاده کنید.

علت ور نیامدن خمیر

یک سری از نکات و تکنیک‌ های دیگر در تهیه خمیر مورد توجه بوده که باید با آنها بیشتر توجه کنیم. به عنوان مثال: افزودن شکر و نمک درون خمیر موجب شده تا به خوبی حجیم نشود. استفاده از خمیر مایه‌ هایی که به خراب باشد، موجب پف نیامدن خمیر می شود.

مناسب نبودن دمای آب و معتدل نبودن آن نیز موجب شده تا خمیر به خوبی عمل نیاید بهتر است تا آرد را پیمانه کرده و بعد درون مواد بریزید تا یک خمیر مناسب داشته باشید. دمای محیط برای استراحت دادن خمیر نیز باید مناسب باشد تا خمیر شما به خوبی پف کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان