هکرهای کره شمالی غول دنیای فناوری را تهدید کردند!

گروه هکری Citrine Sleet منتسب به کره شمالی پشت این حمله بوده است.

هکرهای کره شمالی غول دنیای فناوری را تهدید کردند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو،‌ یک گروه هکر منتسب به کره شمالی در اوایل ماه آگوست از یک باگ ناشناخته در مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم، برای هدف قراردادن سازمان‌ها با هدف سرقت ارزهای دیجیتال سوءاستفاده کرد.

به گزارش مایکروسافت، محققان امنیت سایبری این غول فناوری گفتند که برای اولین‌بار شواهدی از فعالیت هکرها را در 19 آگوست مشاهده کردند و این هکرها به گروهی با نام Citrine Sleet وابسته بودند؛ این گروه شناخته‌شده در زمینه هک صنعت کریپتو فعالیت دارد.

هکرها چگونه از کروم برای سرقت رمزارز استفاده کردند؟

براساس این گزارش، هکرها از نقصی در موتور اصلی کرومیوم، کد زیربنایی کروم و سایر مرورگرهای محبوب مانند مایکروسافت اج، سوءاستفاده کردند. این آسیب‌پذیری از نوع روز صفر بود، به این معنی که سازنده نرم‌افزار - در این مورد گوگل - از این باگ بی‌اطلاع بود. به گفته مایکروسافت، گوگل دو روز بعد، یعنی در 21 آگوست این باگ را اصلاح کرد.

«اسکات وستور»، سخنگوی گوگل، گفت که این شرکت جز به‌منظور تأیید وجود این باگ، در این زمینه اظهارنظر نمی‌کند.

مایکروسافت می‌گوید این مشکل را به «مشتریان در معرض خطر این باگ» اطلاع داده است، اما اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه کسانی هدف قرار گرفته‌اند و قربانیان آن چند نفر بوده‌اند، ارائه نکرد.

کارشناسان بر این باورند که Citrine Sleet در کره شمالی مستقر است و در درجه اول مؤسسات مالی، به ویژه سازمان‌ها و افرادی را هدف قرار می‌دهد که ارزهای دیجیتال را مدیریت می‌کنند. این گروه به عنوان بخشی از برنامه خود فعالان صنعت ارزهای دیجیتال و افراد مرتبط با آن را به‌صورت گسترده شناسایی کرده است.

هکرهای کره شمالی سال‌هاست که در زمینه سوءاستفاده از منابع کریپتو فعالیت می‌کنند. شورای امنیت سازمان ملل متحد به این نتیجه رسیده که این دولت بین سال‌های 2017 تا 2023 حدود 3 میلیارد دلار رمزارز دزدیده است. با توجه به اینکه دولت «کیم جونگ اون» هدف تحریم‌های شدید بین‌المللی است، این دولت ظاهراً برای تأمین مالی برنامه تسلیحاتی خود، به سرقت کریپتو روی آورده است.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان