واکنش سازمان تعزیرات به گرانی نان

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: متاسفانه واحدهای نانوایی نان را بالاتر از قیمت مصوب به مردم عرضه می‌کنند.

واکنش سازمان تعزیرات به گرانی نان

به گزارش خبرآنلاین،محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در یک برنامه رادیویی گفت: عرضه نان بالاتر از قیمت مصوب به عنوان تخلف گران فروشی محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت:وی در ادامه تخلف دیگر واحدهای نانوایی را کم فروشی عنوان کرد و اظهار داشت: نانوایی‌ها وزن چانه و نان را کمتر از وزن مورد پیش بینی به مردم عرضه می‌کنند. تخلف دیگر واحدهای نانوایی اینکه نان را تحت عنوان کنجدی، خشخاشی و امثال این به مردم می‌فروشند.

اسفنانی افزود: علی رغم اینکه مشتری ممکن است رضایت نداشته باشد ولی از باب اجبار نان را دریافت می‌کند. این فروش اجباری بوده و تخلف محرز است. متأسفانه بعضی از نانوایی‌ها عرضه خارج از شبکه دارند یعنی علی رغم اینکه آرد را به قول معروف آزاد به مردم می‌فروشند، اما در عدد نان‌های پخته شده محاسبه می‌کنند.

وی همچنین استفاده از دو کارتخوان در واحدهای نانوایی را تخلف دانست و افزود: تعزیرات حکومتی با تمامی تخلفات در این عرصه برخورد جدی خواهد کرد. نان قوت لایموت مردم است و دولت‌ها نیز از ابتدای انقلاب به این مهم توجه جدی داشته اند.

اسفنانی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در سایر کشورها هم دولت‌ها ملاحظه مردم را در قوت لایموت کرده و در این ارتباط یارانه پرداخت می‌کنند. در حال حاضر آردی که به نانوایی‌ها داده می‌شود قیمت این آرد یک بیست و پنجم قیمت تمام شده آن هم نمی‌شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی عنوان کرد: دولت جدا از پرداخت یارانه به آرد به تازگی برای تأمین و جبران خسارت یا تأمین هزینه‌های نانوایی‌ها مصوب کرده به میزان پخت و فروش نان 15 درصد به آنها به صورت یارانه نقدی پرداخت کند. در حال حاضر 40 درصد میزان فروش نانوایی‌ها یارانه به آنها پرداخته می‌شود البته این را نباید نادیده گرفت حرف حقی هم دارند که باید شنیده شود.

وی افزود: از سه تا چهار سال گذشته قیمت نان در کشور تغییری نکرده چرا که سیاست دولت مبنی بر این بوده که قیمت حفظ شود و از طرفی کمبود درآمدی آنها از طریق یارانه ترمیم شود.

اسفنانی اظهار داشت: گرچه قیمت نان را هم اضافه می‌کردند ای بسا به همین اندازه که الان رسیده می‌رسید با توجه به یارانه‌هایی که به واحدهای نانوایی پرداخت می‌شود. ولی منطقی‌تر اینکه وقتی تصمیم می‌گیرند قیمت نان را مشخص کنند همه فاکتورهای تأثیرگذار در قیمت نان که به عنوان هزینه برای نانوا در نظر گرفته می‌شود را لحاظ کرده و قیمت نان را مشخص کنند.

217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان