حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در رابر دستگیر شدند

سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از دستگیری حفاران در روستای گلوگازِر، شهرستان رابر خبر داد.

حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی در رابر دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،  مسلم ایرانمنش در مصاحبه ای گفت: در راستای برقراری و حفظ ارتباط و تعامل دو سویه با جوامع بومی برای جلب مشارکت‌های اجتماعی به منظور صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی، برابر اعلام میراث بانان افتخاری مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده روستای گلوگازِر شهرستان رابر، در هماهنگی با مراجع قضائی و عوامل انتظامی به همراهی نیروهای یگان حفاظت به محل عزیمت و 2 نفر حفار غیرمجاز شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: علی‌رغم کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه نیروهای یگان حفاظت و نیروی انتظامی به موقع در محل حاضر شده و از وقوع و ارتکاب جرم نسبت به مواریث فرهنگی منطقه جلوگیری به‌عمل آورده و حفاران دستگیر شده پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان افزود: نیروهای یگان حفاظت استان کرمان ضمن پایش مستمر و مداوم محوطه‌ها و اماکن تاریخی، با فرهنگ‌سازی در جوامع بومی و محلی در اهمیت میراث‌فرهنگی، زمینه‌ساز همراهی و جلب مشارکت‌های اجتماعی مؤثر در امر حراست از میراث‌فرهنگی استان شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان