چه چیزهایی باعث تقویت ایمان انسان می شود؟

در ابتدا باید حقیقت ایمان روشن شود و سپس عوامل تقویت آن بررسی گردد. دربارة حقیقت ایمان امام علی(ع) می فرماید: ایمان، قول به زبان و عمل به ارکان است

   در ابتدا باید حقیقت ایمان روشن شود و سپس عوامل تقویت آن بررسی گردد. دربارة حقیقت ایمان امام علی(ع) می فرماید: ایمان، قول به زبان و عمل به ارکان است. رسول اکرم(ص) فرموده اند: ایمان و عمل دو برادر شریک یکدیگردند. خداوند یکی را بدون دیگری قبول نمی کند. از این روایات بر می آید که ایمان با عمل به واجبات الهی و ترک محرّمات ایجاد می شود و همین خصوصیت آن را از اسلام ممتاز ساخته است. آنچه موجب تقویت ایمان می شود التزام عملی به اسلام و دستورهای قرآن است. امام علی(ع) چهار رکن برای ایمان ذکر کرده که عبارتند از: صبر و یقین و جهاد و عدل.
از روایات دیگر بر می آید که اکمال ایمان در گرو اکمال اخلاق است. امام علی(ع) می فرماید: کامل ترین شما از نظر ایمان کسانی هستند که اخلاق نیکوتری دارند در روایتی امام علی(ع) می فرماید: مؤمن کسی است که محل کسب و تجارتش نیکو و اخلاقش نیکو و سرشتش دوست است و زیادی دارائیش را انفاق و بخشش نماید و سخنان غیر لازم را نگه دارد و مردم رااز شر خویش بازداشته و در مورد آن ها انصاف دهد.


منبع : پاسخگو
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان