طرز تهیه کوفته زیره خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه کوفته زیره با سس دست ساز را می توانید در این بخش مطالعه کنید. این کوفته ویژه با عطر فوق العاده را می توانید آموزش ببینید.

طرز تهیه کوفته زیره خوشمزه و لذیذ

کوفته‌ ها یک غذای محبوب بین‌ المللی بوده که با رسپی‌ های مختلفی تهیه  می شود. شما می‌ توانید با طرز تهیه کوفته زیره ویژه در این بخش آشنا شوید.

برای اینکه دستورهای متنوعی از کوفته‌ های خانگی را اموزش ببینید، می‌ توانید در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه کوفته بلغاری و کوفته مرغ با دستورهای مختلف در لینک قرار دارد.

مواد اولیه کوفته زیره

مواد اولیه:

  • گوشت چرخ شده: 600 گرم
  • نان خشک شده: 50 گرم
  • پیاز رنده شده: 2 قاشق سوپ خوری
  • روغن مایع و کره: 50 گرم
  • زیره کوبیده: به میزان لازم
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • تخم مرغ: 1 عدد

طرز تهیه کوفته زیره:

این کوفته ویژه ترکیه‌ ای طعم فوق العاده‌ ای داشته و در چند گام به راحتی تهیه می‌ شود. شما می‌ توانید در کمترین زمان این کوفته را تهیه کنید. این کوفته یک وعده غذایی مناسب برای شام بوده و برای زمان‌ هایی که نمی‌ دانید برای شام چه تهیه کنید، این منو می‌ تواند جالب باشد.

برای داشتن این کوفته ابتدا باید تخم مرغ را درون ظرفی شکسته و پیازهای رنده شده را به آن اضافه کنید. مقداری نمک، فلفل، زیره و ادویه به مواد خود اضافه کرده و نان خشک‌ های کوبیده شده را به همراه گوشت اضافه کنید و به خوبی مواد را ورز دهید. در تهیه کوفته‌ ها ورز دادن مواد بسیار کاربردی بوده اگر می‌ خواهید یک کوفته سفت داشته باشید که مواد از یکدیگر وا نرود حتماً باید به خوبی ورز دهید.

روش تهیه کوفته زیره

روی مواد را یک سلفون کشیده و زمان دهید تا مواد مزه‌ دار شود. در ادامه از مواد به اندازه یک گردو برداشته و کف دست خود را مرطوب کرد و گرد کنید. برای اینکه مواد به دست شما نچسبد، باید دست خود را با مقداری آب خیس نمایید. درون تابه مقداری کره ریخته و بعد از اینکه باز شد، کوفته‌ ها را با حرارت ملایم درون آن سرخ کنید.

کوفته‌ های آماده شده را برداشته و کنار بگذارید. در ادامه می‌ توانید یک سس ویژه برای خودتان تهیه کنید. در کنار این کوفته یک سس گوجه دست ساز می‌ تواند طعم فوق العاد ه‌ای به آن بدهد.

مقداری گوجه را رنده کرده و کنار بگذارید. درون تابه مقداری روغن ریخته پیاز تفت داده و گوجه‌ های رنده شده را به آن اضافه کنید. در ادامه این بخش درب تابه را قرار داده تا گوجه‌ ها با حرارت ملایم پخته شود. مقداری ادویه به مواد اضافه کنید.

طرز تهیه کوفته زیره

غلظت این سس بسته به ذائقه شما داشته و می‌ توانید این سس را کمی رقیق‌تر سرو کنید. در مرحله بعدی کوفته‌ های زیره را درون مواد سس ریخته و درب تابه را قرار دهید تا یک رب درون تابه بجوشد. شما می‌ توانید این کوفته‌ ها را جدا سرو کرده و در کنار آن سس بریزید.

طرز تهیه کوفته زیره به همین سادگی بوده و می‌ توانید یک وعده غذایی مناسب برای شام داشته باشید. شما می‌ توانید در صورت دلخواه در کنار این کوفته از سیب زمینی سرخ شده نیز استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان