معاون سابق فرماندار نیویورک به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر شد

معاون سابق فرماندار نیویورک به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر شد منابع رسانه‌ای آمریکایی از دستگیری معاون سابق دفتر فرماندار نیویورک به اتهام جاسوسی برای چین خبر دادند.

معاون سابق فرماندار نیویورک به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر شد

به گزارش ایسنا، «لیندا سان» معاون سابق دفتر «کتی هوچول»، فرماندار نیویورک، به اتهام فعالیت بعنوان مامور چین و جاسوسی برای این کشور توسط اف‌بی‌آی دستگیر شده است.

طبق گزارش شبکه خبری «سی ان ان» سان به قاچاق بیگانگان، توطئه پولشویی و توطئه برای نقض قانون ثبت عوامل خارجی متهم شده است. شوهر او، «کریس هو» نیز با اتهاماتی روبروست.

معاون سابق فرماندار نیویورک به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر شد

لیندا سان 

دادستان ها ادعا می کنند که سان از موقعیت سیاسی خود برای تبلیغ مخفیانه برنامه‌های دولت چین استفاده کرده است و این اتهام را بعنوان یک تهدید مستقیم برای امنیت ملی ایالات متحده معرفی کرده اند.

آنها همچنین شوهر سان را به انتقال میلیون‌ها رشوه برای منافع شخصی متهم کرده‌اند.

 ماه ژوئیه آماج حملات نیروهای انتظامی و فدرال قرار گرفته و در نهایت، امروز دستگیر شده‌ و انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر، در دادگاه حاضر شوند.

«آوی اسمال»، دبیر مطبوعاتی هوچول به سی ان ان گفت: «سان بیش از یک دهه پیش توسط اتاق اجرایی استخدام شد. ما در مارس 2023 پس از کشف شواهدی مبنی بر سوءرفتار، کار او را خاتمه دادیم، بلافاصله اقدامات او را به مجریان قانون گزارش دادیم و در طول این فرآیند به مجریان قانون کمک کردیم.»

سان چندین عنوان دولتی را برای بیش از یک دهه در اختیار داشته است. سوابق استخدام عمومی و نمایه لینکدین او موقعیت‌هایی را نشان می‌دهد که در چندین آژانس متمرکز بر توسعه اقتصادی، نیروی کار و اتاق اجرایی نیویورک متمرکز شده‌اند.

در سال 2009، زمانی که منگ در مجلس ایالتی بود، سان به عنوان رئیس دفتر نماینده «گریس منگ» استخدام شد. در سال 2012، سان توسط دولت «اندرو کومو»، فرماندار سابق نیویورک، استخدام و بعنوان مدیر امور آسیایی آمریکا و نماینده کوئینز معرفی شد. سپس سان پستی را به عنوان مدیر امور خارجی برای توسعه امپایر استیت، که توسعه اقتصادی در سراسر ایالت نیویورک را مدیریت می کند، کسب کرد.

در سال 2018 او دوباره توسط دولت کومو استخدام شد و به عنوان افسر ارشد انتخاب شد. او بعداً آن پست را برای شغلی در بخش خدمات مالی ترک کرد.

پس از اینکه هوچول به مقام عالی در ایالت رسید، سان به عنوان معاون رئیس ستاد استخدام شد و حدود یک سال قبل از اینکه به عنوان معاون کمیساریای تجارت استراتژیک در وزارت کار مشغول به کار شد، کارش را در مارس 2023 خاتمه داد.

تاکنون مقامات یا نهاد دولتی چین به این تحولات واکنش نشان نداده است

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان