طرز تهیه کلوچه قندی و نکات کلیدی پخت آن

کلوچه قندی یکی از کلوچه های بسیار خوش طعم و پرطرفدار است که به راحتی قبل تهیه می باشد به همین خاطر، در این مقاله طرز تهیه کلوچه قندی را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

طرز تهیه کلوچه قندی و نکات کلیدی پخت آن

یکی از شیرینی‌ های بسیار خوشمزه و پرطرفدار کلوچه قندی است که با یک سری مواد ساده و در دسترس قابل تهیه می‌ باشد بنابراین، اگر شما نیز تمایل به تهیه این شیرینی در منزل دارید اما نمی دانید چگونه آن را در تهیه کنید بهتر است تا پایان مطلب طرز تهیه کلوچه قندی همراه ما باشید.

طرز تهیه کلوچه قندی با طعم عالی

طرز کلوچه قندی نیز مانند نان شربتی و کلوچه لاهیجان بسیار ساده است و بافت ترد و خوشمزه‌ ای دارد و به دلیل داشتن عطر گلاب و هل طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است که در مدت زمان کمی می‌ توانید این شیرینی خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید که در ادامه مطلب طرز تهیه کلوچه قندی را در اختیارتان خواهیم گذاشت

طرز تهیه کلوچه قندی با چند روش ساده

اگر شما نیز به دنبال یک خوراکی خوشمزه هستید که در کنار یک لیوان چای بتوانید آن را نوش جان کنید که کلوچه قندی گزینه بسیار مناسبی است و از طعم فوق العاده ای برخوردار است و اکثر افراد طعم این کلوچه را دوست دارند و طرفدران زیادی را به خود جذب کرده است و همچنین با مواد ساده ای می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • آرد : سیصد گرم
  • روغن صاف با کره : دویست گرم
  • گلاب : شصت گرم
  • پودر شکر : هشتاد گرم
  • هل : نصف قاشق چای خوری
  • خلال پسته : برای تزیین
  • زعفران دم کرده : کمی برای تزیین

نحوه تهیه :

در روش اول به منظور تهیه کلوچه قندی ابتدا آرد و روغن را با هم ترکیب کرده و سپس آن را ورز دهید و بعد به آن پودر هل بیافزایید حالا پودر شکر را داخل گلاب ریخته و این مواد را به ترکیب آردی بیافزاید.

در مرحله بعدی خمیر به دست آمده را داخل یخچال گذاشته تا سفت شود و بعد از سفت شدن خمیر آن را از یخچال خارج کرده و مجدداً ورز دهید تا نرم شود.

حالا فر را روشن کرده و بر روی دمای 150 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید تا گرم شود و بعد  از خمیر حاصل گلوله‌ هایی به اندازه فندق جدا نمایید و با فاصله بر روی سینی فر بچینید.

در مرحله بعدی روی هر کلوچه با کمک زعفران نقشی مانند ضربه بدر بکشید و در مرکز هر کلوچه کمی خلال پسته بریزید.

در مرحله پایانی از نحوه تهیه کلوچه قندی سینی فر را در طبقه وسط فر به مدت بیست دقیقه قرار دهید تا کلوچه‌ های قندی آماده شود.

روش پخت کلوچه قندی

نحوه تهیه کلوچه قندی اصیل هراتی

به منظور تهیه این کلوچه خوشمزه ابتدا دو عدد تخم مرغ را با یک لیوان شکر و یک قاشق چای‌ خوری هل ترکیب کرده و با کمک همزن دستی مواد را هم بزنید.

حالا نصف لیوان روغن مایع را به مواد قبلی بیفزایید و بعد به آن مقداری وانیل اضافه کنید و بعد سه لیوان آرد را به همراه یک قاشق غذاخوری بکینگ پودر و یک قاشق چای‌ خوری خمیر مایه خشک داخل ظرف مناسبی ورز دهید و بعد به آن نصف لیوان شیر بیفزایید و شروع به ورز دادن نمایید.

حالا اجازه دهید خمیر به مدت ده دقیقه استراحت کند بر روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید سپس خمیر را با وردنه با قطر کم پهن نمایید و با کمک چاقوی تیز خمیر را به شکل لوزی‌ های کوچک برش زده و کلوچه‌ ها را با فاصله داخل سینی فر (که با کاغذ روغنی پوشانده شده است) بچینید.

به منظور رمال کلوچه ها زرده تخم مرغ و مقداری شیر را با هم مخلوط کنید و همچنین دمای فرم باید 380 درجه فارنهایت باشد که ده تا پانزده دقیقه زمان لازم است تا کلوچه‌ ها آماده شود.

روش تهیه کلوچه بچستان

یکی دیگر از انواع کلوچه‌ های قندی کلوچه سنتی بلوچستان می‌ باشد که از ترکیب آرد، شکر، تخم مرغ، روغن، آب، مقداری مایه خمیر و چاشنی‌ هل می توانید آن را تهیه کنید که این کلوچه بافت پف‌دار و اسفنجی ندارد و به منظور تزیین آن می‌ توان از پودر قند استفاده کنید که به عنوان یک میان وعده همراه چای پرطرفدار می‌ باشد.

نحوه تهیه کلوچه قندی

نکات مهم در درست کردن کلوچه قندی

  • در صورتی که از روغن جامد یا کره استفاده می‌ کنید بهتر است آن را پیش از استفاده در دمای محیط گذاشته تا نرم شود و با آرد راحت‌ تر ترکیب شود.
  • به منظور ترد شدن خمیر کلوچه بهتر است از روغن صاف یا کره استفاده نمایید.
  • به منظور نچسبیدن خمیر کلوچه به دست آرد را کم کم بیفزایید.
  • در صورت که خمیر بیش از حد سفت شد می‌ توانید به آن کمی آب بیفزایید.
  • از زیاد ورز دادن خمیر کلوچه پرهیز کنید زیرا، باعث سفت شدن آن می‌ شود.
  • می‌ توانید پودر شکر را با گلاب ترکیب کرده تا کاملاً حل شود.
  • به منظور پخته شدن کلوچه‌ ها باید آن ها را در فر داغ بگذارید.
  • بهتر است کلوچه‌ ها را در دمای ملایم تا روی کلوچه‌ ها ترک برندارد.
  • بلافاصله بعد از پخت کلوچه‌ ها را از فر خارج نمایید تا آن حالت تردی خود را حفظ نماید.
  • در صورت تمایل می‌ توانید به خمیر کلوچه مقداری رنده پوست پرتقال یا لیمو نیز بیافزایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان