چرا خودروهای لوکس در دبی خاک می‌خورند؟/ عکس

حتماً تاکنون اخبار مربوط به رها شدن خودروهای لوکس در دوبی را شنیده‌اید؛ اما دلیل این کار چیست و سرنوشت خودروهای موردبحث چه خواهد بود؟

چرا خودروهای لوکس در دبی خاک می‌خورند؟/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پدال، پارکینگ‌ها و اوراقی‌ها معمولاً پر از خودروهای قدیمی و به درد نخور است. در این پارکینگ‌ها معمولاً خودروهایی دیده می‌شوند که بر اثر حادثه یا تصادف از کار افتاده‌اند و باید به تکه‌ای آهن تبدیل شوند؛ اما قدم زدن در محوطه‌ای محصور شده در دوبی و دیدن چندین خودروی لوکس سالم که تنها آسیب آن‌ها وجود کمی گردوغبار روی بدنه است حس عجیبی خواهد داشت.

ماجرای این خودروهای لوکس خاک‌گرفته در دبی چیست؟/ عکس

دوبی با آسمان‌خراش‌ها و جزایر مصنوعی خود شناخته می‌شود و طبیعی است که هزاران هزار خودروی لوکس و کمیاب در آنجا تردد کنند. به جرات می‌توان گفت یک خودروی لوکس تنها در صورتی رها می‌شود که اجباری در کار باشد و در دوبی نیز دقیقاً همین اتفاق رخ می‌دهد. ترکیبی از شرایط خاص اقتصادی و کیفری باعث می‌شوند یک خودروی لوکس در دوبی رها شود و مخصوصاً جرائم کیفری جدی به ویژه در بخش عدم پرداخت اقساط خودرو باعث انجام چنین کاری خواهد شد.

ماجرای این خودروهای لوکس خاک‌گرفته در دبی چیست؟/ عکس

تا همین چند وقت اخیر عدم پرداخت اقساط یک خودرو در دوبی می‌توانست منجر به زندانی شدن فرد شود و به همین خاطر بسیاری از افرادی که توان بازپرداخت اقساط خودروهای لوکس خود را نداشتند به راحتی آن‌ها را رها کرده و یا حتی از دوبی خارج می‌شدند.

بحران مالی جهانی که بین سال‌های 2008 تا 2010 رخ داد این سناریو را تشدید کرد و عدم پرداخت اقساط خودروها، صورتحساب کارت‌های اعتباری و… ریسک زندانی شدن افراد را بالا برد و باعث شد بسیاری از افراد دوبی را رها کرده و فرار کنند. البته از آن زمان به بعد قوانین مربوط به این حوزه کمی تعدیل شدند و امکان مذاکره محکومان با دادگاه‌ها برای جلوگیری از زندانی شدن وجود دارد.

ماجرای این خودروهای لوکس خاک‌گرفته در دبی چیست؟/ عکس

اما این تنها دلیل رها شدن خودروهای لوکس در دوبی نیست. اگرچه تصورش سخت است اما هنوز هم افرادی وجود دارند که خودروهای لوکس خود را بجای فروش رها کرده‌اند. دوبی جریمه‌های سنگینی را برای برخی تخلفات رانندگی همچون عبور از چراغ‌قرمز و عدم رعایت سرعت مجاز وضع کرده است؛ و انجام هم‌زمان چندین تخلف رانندگی می‌تواند باعث توقیف درازمدت بسیاری از این خودروها شود و در صورت عدم اقدام مالک برای رفع توقیف، این خودروها با قیمت نازلی در حراجی‌ها فروخته می‌شوند.

ماجرای این خودروهای لوکس خاک‌گرفته در دبی چیست؟/ عکس

شاید دیدن این خودروهای لوکس در اوراقی و پارکینگ‌های دوبی جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد و حتی وسوسه شوید با مدیر پارکینگ‌ها برای انتخاب یکی از این خودروها گفت‌وگو کنید اما با توجه به فرایند توقیف و رها شدن خودروها، به دست آوردن چنین خودروهایی تقریباً غیرممکن خواهد بود.

58323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان