کاراته خوزستان در انتظار اتفاقی ویژه

ورزش کاراته استان خوزستان در چهار سال گذشته اتفاقات ریز و درشت، تلخ و شیرین بسیاری را تجربه کرد، اما در نهایت باز هم مثل سالیان گذشته، نمی‌توان به عملکرد کلی مجموعه کاراته استان نمره قبولی داد و به‌خصوص در عرصه قهرمانی و زیرساخت‌ها، اتفاق خاصی در عرصه کاراته استان رخ نداد.

کاراته خوزستان در انتظار اتفاقی ویژه

به گزارش خبرآنلاین از اهواز، در چهار سالی که گذشت کاراته خوزستان عملکرد پرفراز و نشیبی داشت و به‌رغم محدود اتفاقات خوبی که در رده نوجوانان رقم خورد، اما باز هم استان خوزستان نتوانست خود را به‌عنوان یک استان قدرتمند در عرصه کاراته کشور مطرح کند.

تک‌ستاره‌های کاراته استان نیز عملکرد متفاوتی داشتند. برخی در عرصه ملی درخششی خیره‌کننده داشتند و برخی دیگر انتظارات را برآورده‌ نکردند.

‌بلاتکلیفی ادامه‌دار خانه کاراته استان

افتتاح خانه کاراته همچنان کما فی سابق در حد مصاحبه‌های مطبوعاتی ماند و هیچ اقدامی در این زمینه رخ نداد و همچنان یکی از پرجمعیت‌ترین رشته ورزشی در سطح استان علی‌رغم مصاحبه‌های متعدد رئیس سابق هیات در خصوص افتتاح خانه کاراته، بدون سالن تخصصی ماند و هنوز هم کسی نمی‌داند که دقیقاً چه زمانی خانه کاراته استان خوزستان چه زمانی راه‌اندازی و افتتاح خواهند شد.

عملکرد ضعیف در جذب اسپانسر

استان خوزستان قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود و هیات در چهار سال گذشته از این پتانسیل نیز بهره کافی به جهت جذب حداکثری اسپانسر در سطوح مختلف را نبرده است و این مهم باعث گردید تا در بسیاری از برنامه‌ها به مشکلات اساسی به وجود آید و هیات نتوانست از این فرصت استفاده لازم و کافی را ببرد.

کم‌کاری در زمینه آموزش

در تمامی رشته‌های ورزشی آموزش یکی از پایه‌های اساسی و بسیار مهم است که باعث پیشرفت در سطوح مختلف می‌شود؛ متأسفانه این حوزه نیز به‌مانند دیگر حوزه‌های موردنیاز به فراموشی سپرده شده بود.

به‌منظور ارتقا و توسعه بیشتر این رشته در استان، باید در حوزه آموزش اقدامات بیشتری صورت گیرد و دوره‌های دانش‌افزایی برای مربیان و داوران برگزار شود.


مجمع انتخاباتی و تغییراتی که در انتظار کاراته خوزستان است

کاراته خوزستان خانواده بسیار بزرگی دارد که همه برای رشد این رشته باید پای‌کار بیایند، باتوجه‌به اینکه افرادی کاندیداتوری خود را به جهت کسب کرسی ریاست اعلام کردند باید به این نکته توجه شود که برخی از کاندیدای این دوره هیات، افرادی هستند که درگذشته سمت‌های در هیات استان داشته‌اند و باتوجه‌به عملکرد ضعیفی که داشتند آسیب‌های فراوانی به این رشته وارد کردند و باید اعضای مجمع به ضرب‌المثل ” آزموده را آزمودن خطاست “ رجوع کنند تا بادقت بیشتر انتخاب اصلحی را انجام دهند و اتفاق ویژه‌ای را برای کاراته خوزستان رقم بزنند.

در نهایت می‌توان گفت کاراته استان خوزستان همچنان حال ناخوشی دارد. کاراته  خوزستان به همدلی نیاز دارد و مدیر آینده این رشته باید تمام تلاش خود را به کار گیر تا این همدلی به کاراته بازگردد.

همچنین  تا زمانی که زیرساخت‌های کاراته استان و به‌خصوص کلان‌شهر اهواز به نقطه ایده‌آل نرسد، نمی‌توان انتظار عملکرد درخشانی از ورزشکاران داشت.

مسئولان استان هم به این موضوع واقف بوده و برای رفع مشکلات در تلاش هستند، اما مشکلات عدیده اقتصادی و گاهی نیز سوءمدیریت، اجازه پیشرفت چشمگیر در این عرصه مهم را نمی‌دهد؛ از همین رو انتظار می‌رود اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نگاه ویژه‌ای به مجمع پیشرو کاراته خوزستان داشته باشند تا این رشته به مسیر موفقیت بازگردد.

درحالی‌که همگان به تأثیر رشد ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط جمعی اذعان دارند، و کاراته 15 هزار نفری خوزستان در این مهم بی تاثیر نیست اما هنوز آن اتفاق خاص و ویژه کاراته در این شهر و استان نیفتاده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان