استعفای غیرمنتظره وزیر خارجه سوئد

«توبیاس بیلستروم» که بر پیوستن سوئد به ناتو نظارت داشت، استعفای خود را از سمت وزیر خارجه و کناره‌گیری از عرصه سیاست سوئد را اعلام کرد. او دلیلی برای این اقدامش ارائه نکرده است.

استعفای غیرمنتظره وزیر خارجه سوئد

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، بیلستروم 50 ساله اولین بار در سال 2002 به عضویت پارلمان سوئد انتخاب شد و در سال 2022 به عنوان وزیر امور خارجه این کشور منصوب شد.

بیلستروم در پستی در روز چهارشنبه در پلتفرم «ایکس» (توییتر سابق) گفت «با ترکیبی از غم و غرور»، نخست‌وزیر سوئد را از کناره‌گیری خود مطلع کرده است.

به گزارش راشا تودی، بیلستروم نوشت: «اکنون به طور کامل عرصه سیاست را ترک خواهم کرد. این بدان معناست که من همچنین کرسی خودم در پارلمان را ترک می‌کنم. کاری که من در آینده انجام خواهم داد، هنوز مشخص نیست. من تنها 50 سال سن دارم و می‌توانم در زمینه‌های دیگر اثرگذار باشم.»

بیلستروم به‌عنوان بزرگ‌ترین دستاورد خود در 2 سال گذشته، کنار گذاشتن بی‌طرفی 200 ساله سوئد برای پیوستن به ناتو «پس از یک فرآیند طولانی و گاهی چالش‌برانگیز» را برشمرد. او افزود که استکهلم اکنون بخشی از «هسته اصلی کشورهای حامی اوکراین» و مخالف «توسعه‌طلبی روسیه» است.

بیلستروم همچنین از اعتماد نخست‌وزیر سوئد به خودش به‌عنوان وزیر خارجه و رهبری فراکسیون پارلمانی حزب میانه‌رو قدردانی کرد.

به گزارش رسانه‌های سوئدی، جدایی بیلستروم کاملا غیرمنتظره بود.

روزنامه‌های «اکسپرسن» و «آفتونبلادت» هر 2 مدعی شدند که این امر به دلیل «شکاف» بین او و نخست‌وزیر سوئد ایجاد شده است. این روزنامه‌ها از انتصاب یک فرد از سوی نخست‌وزیر به‌عنوان مشاور سیاست خارجی و همچنین درگیری بر سر موضع سوئد در مورد جنگ غزه به عنوان دلایل احتمالی نام بردند. نخست‌وزیر سوئد از «خط‌مشی دوستانه‌تر با اسرائیل» حمایت می‌کند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان