دانشگاه لرستان در گزارش سالانه سامانه نیچر رتبه ۱۷ شد

براساس گزارش جدید سالانه نمایه معتبر نیچر، دانشگاه لرستان توانسته است رتبه ۱۷ را در سطح سازمان‌های داخل کشور کسب کند.

دانشگاه لرستان در گزارش سالانه سامانه نیچر رتبه 17 شد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، این گزارش بر اساس داده‌های این پایگاه در بازه زمانی 1 ژانویه 2023 تا 31 دسامبر 2023 است.

بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای جهان حائز جایگاه 32 شد و دانشگاه لرستان در جایگاه هفدهم در میان سازمان‌های داخل کشور قرار گرفت.

دانشگاه لرستان در حوزه موضوعی فیزیک رتبه 11 و در حوزه موضوعی علوم بهداشت رتبه 12 کشوری را بدست آورده است.

در این گزارش 107 سازمان ایرانی حضور دارند که 86 سازمان ماهیت دانشگاهی دارند.

در میان مراکز علمی ایران، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی پیشتاز در سطح ملی است اما در میان دانشگاه‌های کشور، دانشگاه تهران صدرنشین است و دانشگاه صنعتی شریف در جایگاه بعدی قرار دارد.

بر اساس 5 حوزه موضوعی کلی فیزیک، شیمی، علوم بهداشت، زمین و علوم محیطی و علوم زیستی، بهترین جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حوزه موضوعی فیزیک با جایگاه جهانی 28 رقم خورده است.

به نقل از ISC، در گزارش 2024 پیشگامان پژوهش، کشورهای چین، آمریکا و آلمان به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، «نیچر ایندکس» پژوهش‌ها و همکاری‌های با کیفیت را با استفاده از معیارهای ساده، شفاف و جاری بررسی می‌نماید.

این پایگاه، یک پایگاه داده با دسترسی آزاد است که بر اساس وابستگی نویسندگان و روابط سازمانی، مشارکت در مقالات پژوهشی منتشر شده در مجلات باکیفیت علوم طبیعی و علوم بهداشت، که بر اساس شهرت توسط گروه مستقلی از محققان انتخاب شده‌اند را دنبال می‌کند و اطلاعات یک دوره 12 ماهه را بر روی وبگاه خود نمایش می‌دهد.

دکتر سید احمد فاضل زاده، رئیس موسسه ISC می‌گوید: مجلات گنجانده شده در نیچر ایندکس، صرف نظر از ناشر، توسط پژوهشگران فعال علوم طبیعی انتخاب شده‌اند؛ بدین صورت که از پژوهشگران خواسته شده است که نشریاتی را که ترجیح می‌دهند بهترین کار خود را در آنها منتشر کنند را بدون توجه به معیارهایی مانند ضریب تأثیر نشریه، و بر اساس درک خود از محتوای نشریات فهرست نمایند. این فرآیند اخیراً در سال 2023 برای افزودن مجلات علوم سلامت نیز انجام شده است که تعداد نشریات آن به 145 نشریه رسیده است.

لینک نمایه نیچر:

https://www.nature.com/nature-index/institution-outputs/generate/all/countries-Iran/academic

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان