بارانگیر چیست؟

بارانگیر و سایبان بارانگیر برای بالای درب و پنجره و جلوگیری از نفوذ آب باران و برف به داخل ساختمان است. شرکت هیراد تولید کننده انواع بارانگیر و سایبان است که تولیدات خوبی در این زمینه عرضه میکند. در ادامه به توضیح مزایا و معایب این محصولات پرداخته است.

بارانگیر چیست؟

 بارانگیر و سایبان بارانگیر برای بالای درب و پنجره و جلوگیری از نفوذ آب باران و برف به داخل ساختمان است. شرکت هیراد تولید کننده انواع بارانگیر و سایبان است که تولیدات خوبی در این زمینه عرضه میکند. در ادامه به توضیح مزایا و معایب این محصولات پرداخته است.

بارانگیر به سایبان کوچکی گفته می‌شود که بالای درب و پنجره‌ها نصب می‌شود. همان گونه که از اسم بارانگیر مشخص است، سایبانی است که برای حفاظت درب و پنجره در برابر انواع بارش‌ها و جلوگیری از ورود آب به داخل ساختمان نصب می‌شود. علاوه بر این بارانگیر نقش مهمی در حذف نور اضافه و ایجاد یک نور ملایم و مطبوع در فصول گرم سال دارد. نصب بارانگیر به دلیل ممانعت از تابش مستقیم نور به درب و پنجره موجب افزایش طول عمر و کاهش آسیب دیدگی آنها می‌شود.

از آنجایی که سایبان بارانگیر نقش حفاظتی بسیار موثری در طول عمر درب و پنجره و حتی تمیزی و عدم آسیب به آنها دارد، توصیه می‌شود برای انواع درب و پنجره به ویژه در مناطق پر باراش و مناطق با گرمای شدید و تابش‌های مداوم استفاده شود. به عنوان نقش مکمل بارانگیر می‌توان به عدم آسیب به کفش‌های جلوی درب ورودی در باران و برف و زیر نور آفتاب نیز اشاره نمود. در ادامه با انوع بارانگیر و نحوه سفارش و خرید یکی از بهترین بارانگیرها آشنا می‌شویم.

انواع پوشش بارانگیر

بارانگیر چوبی

بارانگیر چوبی به دلیل استفاده از چوب در تولید بارانگیر ظاهر بسیار شیک و کلاسیکی دارد. این بارانگیر برای مناطق شرجی و مرطوب اصلا توصیه نمی‌شود. بارانگیر چوبی به دلیل نیاز به نگهداری مرتب و دائمی و احتمال وقوع پوسیدگی و خوردگی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بارانگیر آلومینیومی

آلومینیوم از آلیاژهای بسیار سبک و مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. بارانگیرهای آلومینیومی برای نصب در شرایط آب و هوایی مختلف مناسبند. امکان رنگ آمیزی و تولید در رنگ بندی مختلف از دیگر مزایای این بارانگیر است. از معایب این بارنگیر می‌توان به عدم امکان عبور نور و کاهش روشنایی داخلی اشاره نمود.

بارانگیر فولادی

بارانگیر فولادی از ورقه‌های فولادی گالوانیزه تولید می‌شود از این جهت مقاومت و پایداری بالایی در برابر زنگ زدگی دارد. از معایب بارانگیرهای فولادی می‌توان به وزن بالا، عدم امکان عبور نور و همچنین ایجاد سر و صدای زیاد هنگام بارش باران اشاره نمود.

بارانگیر پلی کربنات

یکی از بهترین انواع بارانگیر، بارانگیر با پوشش پلی کربنات است. پلی کربنات در واقع یک ماده پلاستیکی شفاف، سبک، مقاوم در برابر ضربه و اشعه ماوراء بنفش است. ورقه‌های پلی کربنات در رنگ بندی متنوع وجود دارند. همچنین این ورق‌ها به راحتی قابل شست و شو هستند. از مهمترین مزایای سایبان‌های پلی کربنات می‌توان به نصب ساده و آسان، ایجاد یک نور ملایم و مطبوع و مقاومت و استحکام بالای آن در شرایط جوی مختلف اشاره نمود.

بارانگیر چیست؟

انواع بارانگیر درب و پنجره هیراد

گروه صنعتی هیراد با سابقه بیش از نیم قرن تجربه در زمینه طراحی و تولید انواع سایبان و بارانگیر یکی از برترین تولید کنندگان در این زمینه است. این مجموعه بارانگیرهای خود را با دو پایه فلزی و پلی آمید تولید می‌نماید. در ادامه با ویژگی‌های این بارانگیرها بیشتر آشنا می‌شویم.

بارانگیر چیست؟

بارانگیر پلی آمید هیراد

منظور از بارانگیر پلی آمید هیراد، بارانگیر با پایه و یا براکت پلی آمید است. پلی آمید از وزن بسیار سبکی برخوردار بوده و به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر شرایط مرطوب و شرجی، بسیار مناسب برای نصب در مناطق با بارش‌های زیاد است. این بارانگیر در مقایسه با بارانگیرهای فلزی از قیمت مناسب‌تری نیز برخوردار است.

بارانگیر فلزی هیراد

بارانگیر فلزی هیراد به بارانگیر با پایه فلزی گفته می‌شود. پایه و یا براکت‌های بارانگیر توسط برش لیزری و پوشش رنگ کوره‌‍ای الکترواستاتیک تولید می‌شوند از این جهت دارای تنوع طرح و مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف هستند. بارانگیرهای فلزی در مقایسه با بارانگیرهای پلی آمید وزن سازه بیشتری دارند، در عوض تحمل بار و فشار این بارانگیر بیشتر از سایر بارانگیرها است. این بارانگیر برای مناطق با تابش‌های تند و طولانی بسیار مناسب است.

بارانگیر چیست؟

پوشش بارانگیر هیراد

بارانگیرهای فلزی و پلی آمید گروه صنعتی هیراد با توجه به نیاز، کاربری و سفارش مشتری با سه پوشش ورق پلی کربنات، طلق آکرولیک و ورق کامپوزیت آلومینیوم قابل طراحی و اجرا است.

مزایای بارانگیر هیراد

بارانگیرهای هیراد به صورت کاملا پیش ساخته در محیط کارخانه تولید می‌شود. این امر علاوه بر افزایش سرعت در محل نصب، سبب دقت بالا در ابعاد، اندازه‌گیری‌ها و برش‌ها می‌شود. همچنین در محل نصب کمترین زباله و آلودگی ایجاد شده و بارانگیر با سرعت بالا و حداقل مزاحمت نصب می‌گردد. بارانگیرهای هیراد به صورت کاملا پیچ و مهره‌ای به دیوار نصب می‌شوند و امکان جا به جایی و تغییر مکان نصب را به دفعات دارند.

قیمت و نحوه خرید بارانگیر هیراد

قیمت بارانگیر هیراد با توجه به جنس براکت، نوع پوشش و ابعاد بارانگیر محاسبه می‌شود. همانگونه که قبلا نیز اشاره شد براکت‌های پلی آمید قیمت مناسبتری نسبت به پایه های فلزی دارند. همچنین ورقه‌های کامپوزیت پوشش بارانگیر در مقایسه با ورق‌های پلی کربنات قیمت تمام شده بیشتری دارند؛ تک تک این موارد در کنار هم تعیین کننده قیمت نهایی بارانگیر خواهد بود. عرض بارانگیرها معمولا 5 تا 10 سانتیمتر از عرض درب و پنجره بیشتر در نظر گرفته می‌شود تا از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری به عمل آید.

جهت مشاوره و ثبت سفارش انوع بارانگیر می‌توانید با شماره دفاتر اصلی شرکت (دفتر تهران:02144088935 – دفتر مشهد:05138387100 ) تماس بگیرید و یا با مرجعه به سایت ضمن بازدید و بررسی سایر محصولات و اطلاع از لیست قیمت انواع بارانگیر این مجموعه ثبت سفارش خود را انجام دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان