توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های هرمزگان آغاز شد

توزیع واکسن آنفلوآنزای چهارظرفیتی خارجی با نشان تجاری وَکسی‌گریپ در داروخانه‌های هرمزگان آغاز شده است.

توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های هرمزگان آغاز شد

به گزارش خبرآنلاین، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: توزیع واکسن هلندی چهارظرفیتی اینفلووَک و واکسن ایرانی فلوگارد از 20 شهریور آغاز می‌شود.

حامد فلاح افزود: واکسن وَکسی‌گریپ با قیمت 333 هزار و چهارصد تومان، واکسن اینفلووَک با قیمت 392 هزار و 930 تومان عرضه می‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده گرانفروشی در خصوص عرضه واکسن در داروخانه ها، از طریق شماره تلفن 190 در ساعات اداری و یا بصورت حضوری به اطلاع معاونت غذا و داروی استان رسانده شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تزریق واکسن ایرانی فلوگارد برای افراد بالای 18 سال و واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین 6 ماه به بالا مورد تایید است.

حامد فلاح افزود: بهترین زمان تزریق واکسن از 10 شهریور تا 10 آبان است و درصورت تزریق نکردن در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز بخصوص در افراد پرخطر توصیه می‌شود.

وی گفت: واکسن ایرانی فلوگارد نسبت به سایر واکسن‌های موجود، 30 درصد اثربخشی بیشتر دارد و میزان آنتی‌ژن آن سه برابر بیشتر از سایر واکسن‌ها است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: کودکان 6 ماه تا 5 سال، بزرگسالان بالای 50 سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوندی، افراد باردار یا افرادی که قصد بارداری در فصول سرد سال را دارند، افرادی که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند و افراد بسیار چاق با شاخص توده بدنی BMI)) بالای 40 در اولویت تزریق واکسن آنفولانزا هستند.

فلاح توصیه کرد: در کودکان 6 ماه تا 9 سال که برای نخستین بار واکسن دریافت می‌کنند، 2 دوز به فاصله حداقل 4 هفته تزریق شود و در کودکان بالای 9 سال و بزرگسالان تزریق یک دوز نیم میلی‌لیتری از واکسن کافی بنظر می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان