قرارگاه مسکن شهرداری تهران چه کرد؟

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه قرارگاه مسکن شهرداری تهران تاکنون هیچ خروجی نداشته است، گفت: از همان روز اول که بحث قرارگاه مسکن در شهرداری مطرح شد پیشنهادم به شهرداری تهران این بود که این موضوع جزء اولویت‌های شهرداری تهران نیست.

قرارگاه مسکن شهرداری تهران چه کرد؟

به گزارش خبرآنلاین،ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران درباره قرارگاه مسکن شهرداری تهران گفت: حدود سه ماه قبل و در آستانه ورود به انتخابات ریاست جمهوری شهرداری تهران و معاون اول محترم وقت ریاست جمهوری به منطقه 21 رفتند و اعلام کردند که می‌خواهند کلنگ ساخت 200 هزار واحد مسکونی در قالب 26 شهرک را زمین بزنند و ظاهرا زمین هم زدند. 

ایلنا در خبری نوشت:وی ادامه داد: اما همانطور که می‌دانید حتی پیگیری‌های صدا و سیما هم به جمع‌بندی رسید که هیچ اثری از این 26 شهرک نیست و صرفا یک زمین در منطقه 19 است که حدود یک متر هم گودبرداری شده است. حتی اصرار خبرنگار از شهرداری هم مبنی بر اینکه یک آدرس از این شهرک‌ها ارائه شود جز زمین منطقه 19 آدرس دیگری داده نشده است. 

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: از همان روز اول که بحث قرارگاه مسکن در شهرداری مطرح شد پیشنهادم به شهرداری تهران این بود که این موضوع جزء اولویت‌های شهرداری تهران نیست. نمی‌گویم مسکن جزء مشکلات شهر تهران نیست. حتما که مسکن از مشکلات شهر تهران است و حتما مردم در این زمینه مشکل دارند و در این هم تردیدی نیست، اما وظیفه تامین مسکن برعهده وزارت راه و شهرسازی است، البته آن‌ها هم می گویند که این کار را تسهیل می‌کنیم و قرار است بخش خصوصی در این زمینه فعال شود. 

امانی تاکید کرد: من پیشنهاد دادم به شهرداری که اگر قرار است شهرداری تهران در بحث تامین مسکن در شهر تهران کمک کند، اولا مراحل صدور پروانه را کاهش دهد که هنوزم علیرغم اینکه می‌گویند مسیر صدور پروانه کوتاه شده اما مشکل وجود دارد و در واقع صدور پروانه دو مرحله‌ای و کوتاه نشده است. همچنین اگر زمینی در اختیار شهرداری است که برای خدمات دیگر شهر مورد نیاز نیست که به اعتقاد ما، برای بسیار از خدمات زیربنایی در شهر تهران دچار مشکل هستیم، برای ساخت مسکن در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. 

وی ادامه داد: البته ما همین الان در همین منطقه 21 که کلنگ ساخت مسکن را بر زمین زده‌اند بسیاری از زیرساخت‌ها را نداریم. بنابراین اگر زمینی دارند که نیاز سرانه‌ها نیست که من می‌گویم هست، آن زمین را در اختیار بخش خصوصی برای ساخت مسکن قرار دهند نه اینکه خود شهرداری متولی ساخت مسکن شود و ما الان داریم نتیجه این تصمیم را می‌بینیم که تا امروز که سه سال می‌گذرد هیچ نمونه‌ای از خروجی قرارگاه مسکن شهرداری مشاهده نمی‌کنیم. 

شهرداری درباره برنامه اش برای 660 پلاک در محله اتابک توضیح دهد

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بافت فرسوده در منطقه اتابک گفت: 23 درصد منطقه اتابک بافت فرسوده است. شهرداری تهران و سازمان نوسازی درخصوص بافت فرسوده ورود کرده اند. دخالت‌های شهرداری در منطقه اتابک که با تغییر مدیریت‌ها نیز در این سال‌ها نگاه‌ها و سیاست‌ها تغییر کرده است، یک آشفتگی در این محله ایجاد کرده است و هویت محله را مداخلات شهرداری و سازمان نوسازی از بین برده است. 

امانی با اشاره به ارائه گزارشی از محله اتابک در صحن شورا گفت: شهرداری باید بگوید برنامه‌اش برای نوسازی این محله چیست به هر حال یک سری برج در این منطقه ساخته شده است، نزدیک بیش از 660 پلاک اعم از زمین یا ملک توسط شهرداری و یا سازمان نوسازی و یا شرکت نوسازان خریداری شده است، شهرداری باید بگوید برنامه‌اش برای این پلاک‌ها چیست چراکه اکثر این‌ها پلاک‌های کوچک مقیاس هستند و نمی‌شود در آن‌ها مجتمع‌های بزرگ ساخت و باید مجتمع‌های کوچک ساخته شود و باید به نیازمندی‌های زیربنایی این محله اختصاص پیدا کند یعنی به فضای سبز، فضاهای فرهنگی، ورزشی، آموزشی و بهداشتی و درمانی. 

وی تصریح کرد: در جلسه شورا قرار بود سازمان نوسازی بیاید و برنامه‌اش را در این زمینه اعلام کند که نتوانست حضور پیدا کند، اما قرار است بیاید و بگوید چه برنامه‌ای برای محله اتابک دارند.

47217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان