این جنگنده پیشرفته روسیه در آسمان منهدم شد

یک جنگنده روسی سوخو ۳۰ اس ام در شب ۱۰ سپتامبر در نزدیکی سواستوپل در جریان عملیات حمله به اوکراین در دریای سیاه سقوط کرد.

این جنگنده پیشرفته روسیه در آسمان منهدم شد

امیرمسعود عابدین_ ‌بر اساس گزارش‌های اولیه، این هواپیما که از پایگاه هوایی ساکی در نووفدوریوکا روسیه بلند شد، پس از پرتاب چهار موشک از شش موشک خود به سمت اهداف دریایی، از رادار ناپدید شد. منابع حاکی از آن هستند که این جت جنگنده ممکن است توسط یک سیستم دفاع هوایی که از یک قایق در دریای سیاه شلیک شده است، سرنگون شده باشد. اگرچه علت دقیق سقوط این هواپیما تأیید نشده، اما گزارش‌ها از منطقه حاکی از حمله احتمالی این سیستم دفاعی است. بر اساس اطلاعات موجود، احتمال می‌رود هر دو خلبان در این حادثه جان‌باخته باشند.

سوخو سو-30 - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

Su-30SM یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های چندمنظوره روسیه است و از دست دادن آن نشان‌دهنده شکست قابل‌توجهی برای نیروهای روسیه در درگیری‌های جاری با اوکراین است.

این جنگنده برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی و برای انجام مأموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح طراحی شده است. جنگنده بمب‌افکن سوخو-30 در حقیقت نمونه پیشرفته‌تر جنگنده سوخو-27 است.

سوخو-30 علاوه بر ایفای نقش برتری هوایی، توانایی درگیری با اهداف زمینی و همچنین حمل فهرست گسترده‌ای از تسلیحات گوناگون را داراست. این هواپیما، دارای سامانهٔ «خلبان خودکار» در تمام مراحل پرواز، از جمله پرواز کم ارتفاع یا پرواز کروز است.

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان