ماهان شبکه ایرانیان

رونمایی از کیا اسپورتیج وارداتی به ایران

پس از ورود محصولاتی مانند سراتو، K۵ (اپتیما)، سونت و سلتوس به ایران، نوبت به واردات جدیدترین مدل کیا اسپورتیج با مدل ۲۰۲۴ رسیده است. مدل نهایی این خودرو برای واردات به‌تازگی در نمایشگاه مشهد رونمایی شده است.

رونمایی از کیا اسپورتیج وارداتی به ایران

امیرمسعود عابدین_ خودروهای شاسی‌بلند سایز متوسط در بازار ایران طرفداران خاص خود را دارند. خودروهایی مثل هیوندای توسان، کیا اسپورتیج، میتسوبیشی ASX، هوندا CR-V و... از جمله خودروهای محبوب این کلاس هستند. پس از ورود هیوندای توسان جدید به بازار ایران، حالا زمان ورود برادرش یعنی کیا اسپورتیج نیز فرا رسیده است.  

پس از ورود محصولاتی مانند سراتو، K5 (اپتیما)، سونت و سلتوس به ایران، کوشا خودرو به دنبال واردات جدیدترین مدل کیا اسپورتیج با مدل 2024 رفته است.  مدل نهایی این خودرو برای واردات به‌تازگی در بیست و چهارمین نمایشگاه مشهد رونمایی شده است.

کیا اسپورتیج محبوب با مدل 2024 به ایران برمی‌گردد/ عکس

اسپورتیج در نسل جدید خود از آن طراحی کسل‌کننده و زشت نسل قبل دور شده و چهره خاص و اسپرتی را به خود گرفته است. طراحی آن کاملاً تهاجمی و به دور از هرگونه محافظه‌کاری انجام شده و پر از خطوط متقاطع و تندوتیز است. دی-لایت چندضلعی که در داخل آن چراغ‌های اصلی خودرو قرار گرفته، یکی از مصادیق طراحی عجیب کیا در نسل جدید اسپورتیج است.

کیا اسپورتیج محبوب با مدل 2024 به ایران برمی‌گردد/ عکس

نمای عقب اسپورتیج هم مثل قسمت جلو، طراحی خاص و عجیبی دارد. چراغ‌های عقب به شکلی مثلثی بوده و به‌وسیلهٔ یک نوار مشکی به یکدیگر متصل شده‌اند.

رونمایی از کیا اسپورتیج وارداتی به ایران

زبان طراحی کابین در اسپورتیج متناسب با دیگر مدل‌های کیا است. دو نمایشگر بزرگ در کنار دریچه‌های کولر مستطیلی شکل، طراحی رادیکالی کنسول وسط و دستگیره‌های در، دسته دنده چرخان و... از عناصر جذاب این طراحی هستند.  

از جمله امکانات شاخص این خودرو می‌توان به سانروف پانورامیک،  نوربالای اتوماتیک، گرم کن فرمان،  اتصال اپل کار پلی و اندروید اتو، ترمز پارک برقی،  اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار برخورد از جلو و غیره اشاره کرد.

کوشا خودرو در ابتدا قصد داشت تا نسخه 1٫6 لیتری اسپورتیج را به بازار ایران بیاورد، اما در نهایت تصمیم بر این شد که پیشرانه 1٫5 لیتری توربو GDI، وظیفه تولید نیرو در این خودرو را برعهده داشته باشد. این موتور توانایی تولید 198 اسب‌بخار قدرت و 253 نیوتون‌متر گشتاور را دارد که این خروجی توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.  سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک بوده و مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر محاسبه می‌شود.

متأسفانه به دلیل شرایط خاص بازار ایران، در صورت ورود این خودرو به بازار باید انتظار قیمت 4 تا 5 میلیارد تومانی مشابه هیوندای توسان را داشته باشیم.

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان