ماهان شبکه ایرانیان

اولتیماتوم ترک‌ها به اتحادیه اروپا/ دعوای ترکیه و آلمان بر سر کباب ترکی بالا گرفت

اتحادیه اروپا اعلام کرده که ترکیه و آلمان فقط ۶ ماه وقت دارند که با یکدیگر به توافق برسند و در غیر این صورت خود این اتحادیه در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد.

اولتیماتوم ترک‌ها به اتحادیه اروپا/ دعوای ترکیه و آلمان بر سر کباب ترکی بالا گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  به نقل از راشاتودی، ترکیه و آلمان مدت هاست که بر سر کباب ترکی با یکدیگر اختلاف دارند و قرار شده برای حل این اختلاف اتحادیه اروپا تعیین تکلیف کند.

مهر نوشت: نشریه اکونومیست می‌گوید اگرچه کباب ترکی ریشه ترکیه‌ای دارد اما در آلمان بسیار محبوب است. ترکیه معتقد است که اتحادیه اروپا باید کباب ترکی را همانند پیتزای نئوپولیتان ایتالیا، به عنوان یک غذای سنتی ترکیه‌ای تحت حفاظت قرار دهد. در صورتی هم که این اتفاق بیفتد از این پس کباب ترکی فقط باید بر اساس دستور العملی که توسط ترکیه تعیین می‌شود در سراسر اتحادیه اروپا تهیه و عرضه شود.

آلمان می‌گوید در صورتی که این اتفاق بیفتد هم قیمت کباب ترکی افزایش می‌یابد و هم ممکن است شاهد تحت تأثیر قرار گرفتن روند تولید این غذا باشیم.

اتحادیه اروپا اعلام کرده که ترکیه و آلمان فقط 6 ماه وقت دارند که با یکدیگر به توافق برسند و در غیر این صورت خود این اتحادیه در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد.

در ماه آوریل بروکسل بر اساس یک توافق اولیه با ثبت کباب ترکی به نام ترکیه موافقت کرد اما این اقدام به سرعت با اعتراض آلمانی‌ها روبرو شد.

از دهه 1970 به بعد و با معرفی خود مهاجران ترکیه‌ای در آلمان، این غذا در این کشور محبوب و پر طرفدار شده است.

223228
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان