ماهان شبکه ایرانیان

صدور سند مالکیت زمین سوله بحران به نام پزشکی قانونی کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: سند مالکیت سوله بحران به نام پزشکی قانونی کرمانشاه صادر شد.

صدور سند مالکیت زمین سوله بحران به نام پزشکی قانونی کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، بهتاش خانی آباد در جلسه ای که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سند مالکیت سوله بحران به نام پزشکی قانونی کرمانشاه امضا شد.

وی با بیان اینکه ساخت این سوله از ضروریات استان است از حمایت تمام مسئولین استان و ستاد سازمان در خصوص واگذاری سوله بحران، تخصیص اعتبار و واگذاری سند مالکیت به نام پزشکی قانونی قدردانی کرد و افزود: ظرفیت کنونی پزشکی قانونی ساماندهی 10 تا 15 جسد است و در زمان بحران به هیچ عنوان پاسخگو نیست و از طرف دیگر پزشکی قانونی نگهداری اجساد مجهول‌الهویه و کارتن‌خواب‌ها را نیز انجام می‌دهد در صورتی که از نظر قانونی این موضوع وظیفه سازمان آرامستان‌ها زیر نظر شهرداری است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: راه‌اندازی سوله بحران پزشکی قانونی از جمله این تمهیدات است که در زمان بحران برای نگهداری اجساد مورد نیاز است، در حادثه اخیر معدن طبس و یا زلزله مهیب سال 96 کرمانشاه یا همه‌گیری کرونا کمبود این چنین مکانی بسیار احساس شد.

وی ادامه داد: براساس قانون شهرداری موظف به ایجاد سوله‌ای برای مدیریت بحران استانداری در هر منطقه است و در کرمانشاه نیز هشت مورد ساخته شده که 2 مورد به اتمام رسیده و 6 مورد نیز سال‌ها نیمه‌کاره رها و گاهی به مکانی برای تجمع معتادان تبدیل شده است.

خانی آباد گفت: یکی از این سوله‌های نیمه‌کاره در آرامستان کرمانشاه واقع شده و بعد از کش و قوس‌ها و مخالفت‌های فراوان مقرر شد به عنوان سوله بحران در اختیار پزشکی قانونی استان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: اعیان این سوله (عرصه به متراژ 4375 متر مربع و اعیان نیمه کاره 1368 متر مربع) است.

وی اضافه کرد: با تخصیص اعتبار و با توجه به امضای سند مالکیت به نام پزشکی قانونی کرمانشاه به زودی کار دیوار کشی و محوطه سازی آغاز خواهد شد و در ادامه نیز، نیاز به حمایت مسئولین استانی دارد که با تامین اعتبار از محل بحران کار تکمیل و تجهیز این سوله ادامه داشته باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان