ماهان شبکه ایرانیان

تحلیل یک حقوقدان از عملکرد پزشکیان، ظریف و عراقچی در نیویورک/ فضای مسمومی علیه دولت شکل گرفته است

رضا نصری حقوقدان بین الملل با انتشار پیامی در ایکس نوشت: یک عده در داخل دولت پزشکیان را پس از بازگشت از نیویورک مقصر ترور شهید نصرالله می‌خوانند و آن را به تلویح و تصریح به خیانت به جنبش مقاومت متهم می‌کنند.

تحلیل یک حقوقدان از عملکرد پزشکیان، ظریف و عراقچی در نیویورک/  فضای مسمومی علیه دولت شکل گرفته است

به گزارش خبرآنلاین رضا نصری نوشت:

آقای دکتر عراقچی تندترین مواضع را - با القابی که تا کنون در مجامع رسمی بکار گرفته نشده بود - در شورای امنیت علیه اسرائیل و سردمداران و حامیان آن بیان کردند.

آقای دکتر ظریف - جدا از اینکه همین الان در کتابی  با بعضی از سرشناس‌ترین حقوقدانان بین‌المللی و سیاستمداران برجسته جنوب جهانی، یک  مقاله در مورد همدستی آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه به زبان انگلیسی در دست چاپ دارند - در همین سفر نیویورک در چندین مصاحبه  جنبش مقاومت را به عنوان یک جنبش اصیل آزادی‌بخش - مانند جنبش ضد آپارتابد آفریقای جنوبی - معرفی کردند و با زبانی که مخاطب غربی درک می‌کند از آن جانانه دفاع کردند.‌

آقای دکتر پزشکیان در  هر دو سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به تمام انگاره‌ها و ترفندهای اسرائیل برای حفظ بقای خود و توجیه جنایاتش پرداختند و از تداوم حمایت ایران از مقاومت سخن راندند. حتی سخنرانی نتانیاهو را هم بی پاسخ نگذاشتند و با استفاده از «حق پاسخ»، دیپلمات جوان ایرانی به او پاسخ جانانه‌ای داد که کم‌تر در رسانه‌های داخلی منعکس شد. 

حال، یک عده در داخل دولت پزشکیان را پس از بازگشت از نیویورک مقصر ترور شهید نصرالله می‌خوانند و آن را به تلویح و تصریح به خیانت به جنبش مقاومت متهم می‌کنند. 

این فضای مسمومی که عده‌ای در رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی علیه دولت به راه انداخته‌اند نه تنها خلاف اخلاق و انصاف است، بلکه به زبان عربی برگردانده می‌شود و طرفداران مقاومت در منطقه را نسبت به ایران بدبین می‌سازد. کمی حس مسئولیت داشته باشید!

مخاطب منطقه پیش خود فکر می‌کند وقتی خود ایرانی‌ها در مورد دولت‌شان چنین می‌گویند، پس حتما حقیقت دارد. نمی‌دانند عده‌ای در ایران حاضرند بخاطر منافع جناحی حتی اسرائیل را سفیدشوبی کنند و خودی را متهم سازند!

نمی‌دانند یک نماینده مجلس در ایران حاضر است برای منافع جناحی، یک طیف بزرگ و اصیل سیاسی در کشور را نفوذی و کارگزار اسرائیل و آمریکا در ایران بخواند و عملا به تئوری‌های توطئه - که جهان عرب مستعد پذیرش آن است - دامن بزند!

حداقل در این موضوع خاص بازی‌های جناحی را کنار بگذارید تا بیش از این به منافع کشور لطمه نزنید.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان