ماهان شبکه ایرانیان

محکومیت سرباز آمریکایی به اتهام حمایت از داعش

یک سرباز ارتش آمریکا به اتهام تلاش برای کمک به گروه تروریستی داعش با هدف کشتن سربازان آمریکایی به ۱۴ سال حبس محکوم شد.

محکومیت سرباز آمریکایی به اتهام حمایت از داعش

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند «کول بریجز»، سرباز 24 ساله ارتش آمریکا بعد از آنکه در 14 ژوئن 2023 اقرار به گناهکاری به خاطر کمک به داعش برای کشتار سربازان آمریکایی کرد به مجازات 14 سال حبس محکوم شد.

بریجز پنج سال قبل به ارتش ایالات متحده پیوست و به عنوان یک عضو لشگر سوم پیاده نظام ارتش آمریکا در پادگاه «فورت استیوارت» در جورجیا خدمت کرد. به گزارش روزنامه «گاردین»، دادستان‌های فدرال منهتن گفتند بریجز قبل از آنکه سرباز ارتش آمریکا شود در فضای مجازی به جستجو برای تبلیغات حامی گروه‌های تروریستی و تماشای این تبلیغات پرداخته و از داعش و برنامه‌ریزی حملات شبه‌نظامی در رسانه‌های اجتماعی حمایت کرده است.

به گفته مقام‌های آمریکایی او در حوالی اکتبر 2020 با فردی در فضای مجازی ارتباط گرفت که تصور می‌کرد از حامیان داعش است در حالی که این شخص مامور مخفی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی)‌ بود.

در یک بیانیه مطبوعاتی دادستان‌های منهتن درباره حکم مجازات بریجز نوشته شد این سرباز به این مامور مخفی اف.بی.آی که خودش را حامی داعش جا زده بود گفت از ارتش آمریکا ناراضی بوده و خواستار کمک به داعش است و برای شبه‌نظامیان داعش محتوای آموزشی و اطلاعاتی برای برنامه‌ریزی حملات از جمله توصیه‌هایی درباره اهداف احتمالی در شهر نیویورک فرستاد.

بریجز همچنین بخش‌هایی از یک دستورالعمل آموزشی ارتش آمریکا و همچنین اطلاعاتی درباره تکنیک‌های رزمی این ارتش را برای این شخص فرستاد. در بیانیه مذکور آمده است: «او این کار را با علم به اینکه قرار است داعش از این محتواها به منظور برنامه‌ریزی حملات آتی خود استفاده کند فرستاد.»

بریجز در دسامبر 2020 به این مامور مخفی دستورالعملهایی برای کمک به هدف‌ گرفتن نیروهای آمریکایی توسط داعش در غرب آسیا فرستاد. دادستانهای آمریکایی گفتند که این سرباز ارتش آمریکا اطلاعاتی نیز با موضوع بهترین روش محافظت از پایگاه‌های داعش و حمله به نیروهای ویژه آمریکایی داده است.

به گفته دادستان‌ها بریجز در ادامه ویدیویی از خودش با پوشش زره ضد گلوله نظامی «ایستاده در مقابل پرچم مورد استفاده شبه‌نظامیان داعش با گرفتن ژستی به نشانه حمایت از داعش» ضبط کرده و فرستاده است.

مقام‌ها گفتند او یک هفته بعد ویدیوی دیگری فرستاد و در آن با نرم افزار صدای خود را تغییر داد و اظهاراتی را در حمایت از حمله داعش به سربازان آمریکایی ایراد کرد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان