ماهان شبکه ایرانیان

ترک لیگ برتر توسط چند ستاره خارجی/ لژیونرها فسخ کردند!

چند ستاره خارجی شاغل در لیگ برتر بسکتبال قراردادهای خود را فسخ کردند.

ترک لیگ برتر توسط چند ستاره خارجی/ لژیونرها فسخ کردند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فصل جدید لیگ برتر بسکتبال باشگاه های که تا زمان به صدا درآمدن زنگ آغاز مسابقات، حاشیه های زیادی را از سر گذراند همچنان درگیر برخی حواشی است که می تواند حتی کیفیت پیگیری این رقابت ها را تحت الشعاع قرار دهد به خصوص وقتی موضوع مربوط به بازیکنان خارجی می شود. ستاره های غریبه و لژیونرهای وارداتی که حضورشان در لیگ برتر سبب افزایش کیفیت این رقابتها شده است.

بازیکنان خارجی به ویژه در لیگ برتر بسکتبال تاثیر مستقیم روی کیفیت دیدارها می گذارد؛ به همین منظور سازمان لیگ بسکتبال برای فصل تازه آغاز شده مسابقات باشگاهی هم جذب 3 بازیکن خارجی به شرط استفاده همزمان از 2 نفر آنها را مجاز کرده بود.

در همین راستا تیم های مختلف پیش از آغاز مسابقات، اقدام به جذب بازیکن خارجی کردند یا اینکه مجوز لازم برای به خدمت گرفتن آنها را گرفتند تا به مرور گزینه های موردنظر را به ترکیب اضافه کنند. اما تا به امروز که یک هفته از آغاز این فصل می گذرد، 3 نفر از لژیونرها رفته اند و برخی هم تصمیم به کار داشته اند که هنوز آن را قطعی نکرده اند.

«دوایت باکس» بازیکن آمریکایی کاله یکی از خارجی هایی است که قراردادش را برای حضور در لیگ ایران فسخ کرده. او فصل گذشته یک ستاره برای اصفهانی ها بود و قرار بود امسال با کاله سومین سال حضور در لیگ بسکتبال ایران را تجربه کند که به نتیجه نرسید.

«کریک وود لندان» از ترکیه و «جرارد اوگامنبگیمی جکسون» از جامائیکا هم بازیکنانی که قرار بود به ترتیب در ترکیب تیم های مهگل و طبیعت باشند هم اقدام اینچنینی داشته اند. این دو بازیکن جزو بازیکنان خارجی تازه وارد به لیگ ایران بودند که می خواستند امسال اولین حضور در این رقابت ها را تجربه کنند.

علاوه بر این 3 بازیکن خارجی که سند فسخ قراردادشان در اختیار سازمان لیگ هم قرار گرفته، برخی دیگر از خارجی های لیگ امسال هم اقدام مشابه برای این کار را انجام داده بودند که هنوز به نتیجه نرسیده است.

شرایط اخیر دلیل این اقدام بی سابقه بازیکنان خارجی بسکتبال برای فسخ قرارداد و ترک ایران عنوان شده اگرچه تیم هایی مانند شهرداری گرگان قرارداد جذب بازیکن خارجی خود را منعقد کرده اند و از طرف پتروشیمی و پایش پات هم درخواست این موضوع مطرح شده اما هنوز آنها با مشکلی مواجه نشده اند.

253 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان