ماهان شبکه ایرانیان

حملات سایبری به زیرساخت‌های ارتباطی کشور/ معاون وزیر ارتباطات خبر داد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از شدت گرفتن حملات سایبری توزیع‌شده به زیرساخت‌های ارتباطی کشور خبر داد.

حملات سایبری به زیرساخت‌های ارتباطی کشور/ معاون وزیر ارتباطات خبر داد

به گزارش خبرآنلاین، بهزاد اکبری در تشریح وضعیت حملات سایبری در روزهای اخیر گفت: «حملات سایبری همیشه وجود داشته اما در مواقعی این حملات زیاد می‌شود. ما اخیراً با حجم زیادی از حملات سایبری مواجه هستیم که به‌صورت توزیع‌شده از تمام نقاط دنیا انجام می‌شود. حملاتی که به‌تازگی از 174 کشور دنیا زیرساخت‌های ارتباطی ما را هدف گرفت، طبق بررسی‌ها از طریق بات‌ها انجام شده است.»

به نقل از زومیت، معاون وزیر ارتباطات با اشاره برای تلاش برای کشف و مقابله با این حملات ادامه داد: تاکنون تلاش کرده‌ایم این حملات را طوری مدیریت کنیم که کمترین تأثیر را بر شبکه اپراتورها داشته باشد. حملات روزها و هفته‌های اخیر را به‌خوبی مدیریت کرده‌ایم اما قطعاً نیاز داریم که توانمان را ارتقا دهیم و بازطراحی کنیم تا بتوانیم به‌صورت مؤثر با این حملات مقابله کنیم. بنابراین به بازطراحی‌هایی نیاز داریم که به شکل موثر با این حملات مقابله کنیم.

او اضافه کرد: «قصد داریم امکان کشف و مقابله با حملات سایبری را ارتقا دهیم. در عین حال باید به‌دنبال توسعه ارتباطات بین‌الملل باشیم، با این هدف که کارایی و پایداری شبکه را افزایش دهیم تا اگر حملاتی به مراتب شدیدتر رخ داد زیرساخت‌های ما دچار مشکل نشود.»

در هفته‌های گذشته ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی اعلام کرده بودند که حجم حملات DDoS بالا رفته و سرویس‌دهندگان اینترنت هم سرویس‌های DDoS Protection را برای مقابله با آن‌ها فعال کرده‌اند؛ در نتیجه حجم زیادی از ترافیک شبکه اینترنت کشور اشغال شده و سرعت را پایین آورده است.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان