ماهان شبکه ایرانیان

درخشش هنرمندان نوجوان موسیقی چهارمحال و بختیاری در جشنواره ملی امیرجاهد

هنرمندان نوجوان چهارمحال و بختیاری در ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد موفق به کسب مقام برتر بخش دونوازی کلاسیک ایرانی شدند.

درخشش هنرمندان نوجوان موسیقی چهارمحال و بختیاری در جشنواره ملی امیرجاهد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،  شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی این اداره کل گفت: آیین پایانی ششمین جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد  با حضور هنرمندان عرصه موسیقی و مسئولان فرهنگی‌ هنری در سالن اصلی برج آزادی تهران برگزار شد و هستی بلالی دهکردی و نگین نفر سفیددشتی از هنرمندان نوجوان استان به عنوان مقام آواران بخش دو نوازی کلاسیک ایرانی این جشنواره تجلیل شدند.

فرجی افزود: هنرمندان نوجوان استان در رده سنی ب ویژه افراد 12 تا 15 سال و در بخش دونوازی کلاسیک ایرانی و با نواختن سنتور توانستند در جمع برترین‌های این رده سنی قرار گرفته و مقام دوم مشترک را از آن خود کنند.

وی یادآور شد: بلالی و نفر به عنوان برگزیدگان رده دوم علاوه بر دریافت تندیس و لوح تقدیر جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد از طرف دبیرخانه جشنواره امکان حضور در 10 کارگاه آموزشی تخصصی و ضبط اثر و تهیه کلیپ و نشر آن را نیز به دست آوردند.

فرجی به ارائه یک هزار و 780 اثر به دبیرخانه این جشنواره ملی اشاره و تصریح کرد: داوری و ارزیابی آثار در2 مرحله انجام شد تا سرانجام 146 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و معرفی شدند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان هم که اوایل مهر برگزار شد، هنرمندان نوجوان و جوان استان هفت عنوان برتر را از آن خود کردند، گفت: این موفقیت‌ها نشان‌دهنده ظرفیت و استعداد پویای موسیقی به ویژه موسیقی سنتی و ایرانی در استان است.

گفتنی است، خانه موزه دکتر معین و استاد محمدعلی امیرجاهد با همکاری خانه موسیقی ایران بر اساس وظایف و رسالت خود، جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» را به منظور حفظ و ارتقای فن و هنر موسیقی جدی مبتنی بر مبانی تفکر، فرهنگ و هنر ملی ایران و ضرورت کشف استعدادهای درخشان و حمایت از نسل جوان در پنج رده سنی؛ «الف» (11-8)، «ب» (15-12)، «ج» (20-16)، «د» (30-21) و «ه» (31 سال به بالا) برگزار کرد.

در این جشنواره که شامل موسیقی ایرانی (سنتی و محلی)، کلاسیک، پاپ، کوبه‌ای و آواز است، افراد متقاضی و گروه‌ها با توجه به رده سنی پس از ارزیابی اولیه و کسب مجوز، به رقابت پرداختند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان